منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

اقدام انقلابی رییس جمهور

در پی کارشکنی های متعدد و سیاسی شدن متروی تهران رییس جمهور اعلام کرد:  

دولت مدیریت مترو تهران را  تحویل می گیرد.  

 

احمدی نژاد:دولت مدیریت مترو تهران را برعهده خواهد گرفت

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور با بیان اینکه دولت خودش مدیریت مترو را برعهده خواهد گرفت ،گفت: تا 10 الی 15 سال قیمت مترو را بالا نخواهیم برد و با تعیین مدیر به سرعت ساخت مترو را تمام و در اختیار مردم تهران قرار می‌دهیم.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در گفتگوی مستقیم با مردم که از برنامه‌ تهران 20 شبکه 5 سیما پخش شد در ادامه سخنان خود در پاسخ به سئوالی در خصوص یارانه بلیط‌ها که در آن اختلاف نظر وجود دارد، گفت: یارانه‌ بلیط واقعا رقمی نیست. در کشور کلاً 70 میلیارد تومان یارانه حمل‌ونقل برای اتوبوس و مترو است که 20 درصد آن را برای تهران گذاشته‌ایم این هم وقتی که درآمد دریافت شود به ترتیب پرداخت می‌کنیم.
وی افزود: به طور کلان در سال اگر به کل کشور 70 درصد بودجه بدهیم به تهران حتماً بیش از 70 درصد دادیم که به خاطر توجه دولت است و این یک رقمی در بودجه است که در قانون هم معلوم است.
رئیس جمهور با بیان اینکه بالاخره راه‌حلی برای تهران داریم که بنده فکر می‌کنم به زودی در مسائل تهران دخالت کنم چرا که با بگومگوهای بی‌جهت مردم در ترافیک عذاب می‌کشند، اظهار داشت: بنده به عنوان یک کارشناس ترافیک معتقدم مترو قطعاً برای تهران لازم است ولی از آنجایی که ذات مترو طوری است که هم زمان‌بر است و پولی زیادی نیاز دارد بنابراین باید در کنار مترو از روش‌هایی استفاده کنیم که سریع‌تر به ما نتیجه بدهد.
احمدی نژاد یادآور شد: زمین تهران زمین سستی است و از هر زمین‌شناسی و یا تونل‌سازی بپرسید می‌گوید کار مترو در تهران سخت است و گران تمام می‌شود و با این حال این کار را باید انجام دهیم و این زیرساخت لازم است و از آنجایی که 7 خط مترو تصویب شده دولت هم بودجه‌هایش را طبق معمول پرداخت خواهد کرد اما هیچ وقت سرعت ساخت مترو نمی‌تواند از سرعت رشد تقاضا جلو بزند به همین خاطر باید از روش‌هایی استفاده کرد که سریع‌تر نتیجه دهد ضمناً با شبکه مترو هم مکمل هم باشند.
وی با تأکید براینکه قطار هوایی امروز در دنیا شناخته شده است در حالی که تعجب می‌کنم بعضی‌ها بین قطار هوایی و متروی زیرزمینی دعوا درست می‌کنند تصریح کرد:‌ قطار هوایی و مترو زیرزمینی در حالی که دو سیستم جابجایی هستند و می‌توانند با هم کار کنند و اتوبوس هم می‌تواند بین این دو باشد و ارتباط را برقرار کنند و ایستگاههای اینها می‌توانند همدیگر را تغذیه و پوشش دهند.
رئیس جمهور ادامه داد: اینها از نظر علمی چیزهای شناخته‌ شده‌ای هستند قطعاً هزینه‌ کمتری نسبت به مترو دارد و قابل اثبات است که کمتر از نصف مترو هزینه‌بر است و معنایش این است که می‌توانیم با این هزینه دو برابر استفاده کنیم.
احمدی نژاد با اشاره به مذاکرات 2 یا 2 سال و نیم قبل با یکی از کشورهای اروپایی سازنده سیستم‌های قطار گفت: 4 شرکت مهم از این کشور یک مجموعه‌ای را تشکیل و ساخت قطار هوایی تهران و تأمین بودجه آن را به ما پیشنهاد دادند که ما آن را به مدیریت شهری تهران منتقل کردیم و قراردادش هم آماده شد و بعد قرار شد بودجه آن را دولت تأمین کند. با وجود تصویب آن طرح از سوی شورای شهرسازی و شورای عالی ترافیک ولی عملی نشد در حالی که می‌دانیم این طرح از سرعت تغییرات تهران جلو می‌زند.
وی در ادامه افزود: دو حلقه داریم که یکی حلقه مرکزی و دیگری حلقه بیرونی که مجموعاً 95 یا 96 کیلومتر است که می‌شود ظرف 3 سال این را ساخت و مترو هم ساخته شود، دعوایی بین این دو نیست ولی خاصیت مترو این است که هزار 500 میلیارد تومان پول دادیم و الان می‌گویند تونل داریم ولی قطار نداریم در حالی که می‌شد هرچقدر ساختیم برای آن قطار بخریم تا مردم هرچه زودتر از آن استفاده کنند.
رئیس جمهور با تأکید براینکه اینگونه بحث‌ها فنی و نیازی به دعوا و متهم کردن یکدیگر نیست، بیان داشت: خود بنده، فرزندان و همسرم در این شهر زندگی می‌کنیم و واقعاً ترافیک تهران مشکل است با این حال راه‌حل داریم ولی به محض اینکه راه‌حل ارائه می‌کنیم آن را در حرفهای سطح پایین می‌اندازند.
احمدی نژاد گفت: ما نمی‌خواهیم که از پول مردم تهران برای مترو گذاشته شود چرا که مردم تهران گرانترین هزینه زندگی را تحمل می‌کنند. از آنجایی تهران مرکز سیاسی کشور است بخشی از مشکلات تهران مشکلات کشور است و مردم تهران هزینه آن را می‌دهند به همین دلیل در دولت تصمیم گرفته‌ایم تا هزینه حمل‌ونقل را از دوش مردم برداریم.
وی گفت: دولت خودش مدیریت مترو را برعهده گرفته و بودجه آن را تأمین و مترو را خواهد ساخت و تا 10 الی 15 سال قیمت مترو را بالا نخواهد برد و با تعیین مدیر به سرعت ساخت مترو را تمام و در اختیار مردم تهران قرار می‌دهد و قطار هوایی را هم خواهیم کشید اما خواهشم از شورای شهر و شهرداری این است که همکاری کنند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای ساخت مترو یک ریال از کسی کمک نمی‌خواهیم، اظهار داشت: دولت چهار سال است که پول می‌دهد و از طرفی با یکسری حرفهایی مواجه است که واقعیت ندارد الان ما در موضعی نیستیم که جواب بدهیم بلکه دولت باید سؤال کند و بگوید پولی که داده‌ام چگونه خرج کرده‌اید. بیش از 850 میلیارد تومان هم اقساطی است که باید به بانکها پرداخت می‌کردند که پرداخت نکرده‌اند و ما به بانکها گفتیم مراعات کنید.
احمدی‌نژاد ادامه داد: این 850 میلیارد تومان جدای از وامهایی است که شهرداری تهران در این چند سال گرفته است ولی ما هیچ محدودیتی ایجاد نکردیم.
وی به مدیریت خود در شهرداری تهران که برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی با وجود تلاش فراوان به دلایل مختلف موفق به دریافت وام نشده بود اشاره و خاطرنشان کرد: از بیرون کشور یک رقمی را توانستیم بگیریم که در روزهای آخر مدیریت من در شهرداری بود در حالی که در دولت نهم هیچگونه محدودیتی برای شهرداری نبود چرا که تهران چیزی نیست که بگویم فقط آقای شهردار یا مترو مسئول آن است. از همین‌رو هر کسی هر کاری که از دستش برمی‌آید باید برای این شهر انجام دهد به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم که مدیریت مترو را به دولت برگردانیم.
رئیس جمهور با تأکید براینکه با این بودجه خواهید دید که کارهای مترو به سرعت انجام خواهد شد، گفت: بنده خادم مردم و در کارهای ساختمانی، راهسازی و حتی پشت بولدزر و لودر هم کار کرده‌ام و بتون را هم می‌فهمم. بار ترافیک را باید حتماً از دوش تهران برداریم.

نظرات 1 + ارسال نظر
شکور شنبه 23 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 01:57 ق.ظ

آخ اگه من دستم به این احمدی فریب خورده برسه
حتما بهش میگم دست اکبر رو ببوسه بشینه سر جاش
یکی نیست بهش بگه نونت نبود آْبت نبود کشتی گرفتنت با خاندان هاشمی دیگه چی بود
دستت درست
ها؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد