منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

فصل الخطاب

 
رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان: 
افرادی که قانون و رای مردم را نمی پذیرند صلاحیت حضور در چارچوب نظام را از دست داده‌اند

 

 


گزارش تصویری مرتبط

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان، در سخنان مهمی، نظام اسلامی را نظامی مبتنی بر اطاعت از پروردگار و "نقشه و هندسه " الهی خواندند و با اشاره به فتنه پس از انتخابات تأکید کردند: مسئله اساسی، حفظ هویت نظام و مرزها و شاخص‌های آن است و کسانیکه هندسه و هویت نظام را که در قانون اساسی و حکمیت و داوری قانون متبلور شده است قبول دارند، جزو مجموعه نظام بشمار می‌آیند اما افرادی که با حرف و عمل و تحریک، این مبانی را زیر پا می‌گذارند به دست خودشان صلاحیت حضور در مجموعه عظیم نظام را از دست می‌دهند.
رهبر انقلاب اسلامی، آیه شریفه "اطیعوا الله و اطیعوا الرسول " را اساس و مبنای نظام اسلامی دانستند و افزودند: اطاعت از " خط و نقشه پروردگار برای سعادت جوامع انسانی "، مرتبه‌ای بالاتر از اطاعت در مسائل و عبادات فردی دارد و تحقق آن نیازمند تلاش جمعی یک ملت است و "جمهوری اسلامی ایران " نیز نتیجه و تبلور اطاعت از راه و هندسه الهی است.
ایشان، در تبیین اهمیت حیاتی اطاعت از راه و برنامه پروردگار در سرنوشت یک ملت خاطرنشان کردند: در نظام‌های اجتماعی غلط و غیرالهی، اقدامات فردی نمی‌تواند کشور و جامعه را به سعادت برساند اما در نظام‌های متکی بر نقشه الهی، تخلفات فردی قابل اصلاح و مشکلات و نقائص قابل رفع است و این واقعیت، اهمیت بی‌نظیر تشکیل نظام مبتنی بر نقشه الهی را در سعادت ملت‌ها اثبات می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظ اصل نظام و مرزهای هویتی آن را، چالش واقعی و اصلی ملت ایران با زورگویان جهانی در سی و یک سال اخیر برشمردند و افزودند: وجود نظام اسلامی و آثار پربرکت آن در بیداری و تحرک دنیای اسلام، منافع مستکبران عالم را به خطر انداخته و همه ظالمان و مستبدان جهان را به همدستی و معارضه شدید با جمهوری اسلامی کشانده است لذا همه باید در حفظ و تحکیم نظام و ارکان آن، تمام تلاش خود را به کار گیرند.
ایشان با تأکید بر "توحید " به عنوان پایه اصلی نظام، عدالت و "کرامت انسان و خواسته‌ها و آرای مردم " را پایه‌های دیگر نظام اسلامی خواندند و افزودند: در پرتو این نگاه اسلامی، نقش و حضور مردم و مظهر مهم آن یعنی انتخابات، از مسائل اصلی جامعه و کشور به شمار می‌آید و به همین علت انتخابات در جمهوری اسلامی، امری واقعی است نه صوری و تقلیدی.
رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر درباره ترجیح دادن رضایت عامه بر خواست خواص افزودند: اساس انتخابات، حضور مردم و دخالت دادن آرای عامه در مسائل کشور است که این مسئله آثار پربرکتی از جمله ناامیدی روزافزون دشمن از مقابله با نظام را به همراه می‌آورد.
رهبر انقلاب اسلامی اساس فتنه پس از انتخابات را، نفی آرای مردم، خدشه وارد آوردن به حضور ملت و اتهام و تهمت به نظام برشمردند و تأکید کردند: افرادی با ارتکاب این گناه بزرگ، حاضر نشدند در مقابل قانون، "داور و شیوه داوری که قانون تعیین کرده است "، تسلیم شوند.
ایشان در تشریح آثار مثبت انتخابات در نظام اسلامی، آرای مردم در انتخابات را نتیجه تشخیص خود آنها دانستند و افزودند: در نظام اسلامی برخلاف غالب کشورهای مدعی دمکراسی، باندهای قدرت و ثروت تعیین کننده آرای مردم نیستند و ملت به تشخیص خود تصمیم می‌گیرد البته ممکن است این تشخیص در موردی غلط باشد اما به هرحال تصمیم مردم است و باید در مقابل آن تسلیم بود.
ایشان، رقابت سالم، افزایش نشاط جامعه، قدرت بیشتر نظام و تحول در مدیریت را از دیگر برکات حضور مردم در انتخابات نظام اسلامی برشمردند و افزودند: بهترین شکل استمرار یک نظام اجتماعی تحول در عین ثبات است و بر همین اساس در جمهوری اسلامی ضمن حفظ ثبات و هندسه اصلی، رقابت‌های انتخاباتی و تحولات ناشی از آن در چارچوب نظام صورت می‌گیرد و طبعاً اگر کسی در اقدامی غلط، با شکستن این چارچوب وارد رقابت‌های انتخاباتی شود از قواعد صحیح انتخاباتی خارج شده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مرزبندی شفاف و صریح با دشمنان نظام را از دیگر ضروریات حضور در رقابت‌های انتخاباتی خواندند و افزودند: کمرنگ کردن مرزها خطایی فاحش است و باعث سردرگمی مردم می‌شود بنابراین باید از مخالفان نظام اعلام برائت شود و مرزها کاملاً روشن باشد.
ایشان در همین زمینه خاطرنشان کردند: اگر مرزها شفاف نشود عده‌ای می‌توانند با قصد خیانت و بدون اینکه شناخته شوند وارد چارچوب شوند ضمن اینکه عده‌ای دیگر نیز بدون آنکه متوجه باشند از مرزها خارج می‌شوند بنابراین عدم مرزبندی اشتباهی بزرگ است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ترجیح مصالح و منافع ملی بر منافع شخصی و حزبی را از دیگر ضروریات برگزاری انتخابات سالم برشمردند و تأکید کردند: انتخاباتی که با این ویژگی‌ها انجام شود بدون شک موجب رضایت و نشاط مردم و پیشرفت کشور خواهد بود.
ایشان موقعیت کنونی نظام را در موارد فراوانی، به مراتب بهتر از گذشته خواندند و خاطرنشان کردند: امروز نفس گرم امام راحل عظیم الشأن در میان ما نیست و حادثه‌ای مانند دفاع مقدس نیز که موجب غیرت و جوشش مردم و جوانان می‌شد، وجود ندارد اما 31 سال پس از پیروزی انقلاب، مردم و بویژه جوانان در کمال پاکی و آراستگی روحی، حماسه بی‌نظیر 22 بهمن امسال را بوجود می‌آورند و روز بزرگ و فراموش نشدنی نهم دی را می‌آفرینند.
ایشان با تجلیل از احساس مسئولیت، بصیرت تحسین برانگیز، غیرت، همت و آمادگی ملت بخصوص جوانان در دانشگاه‌ها و در جامعه افزودند: مردم امسال گرمتر و متراکم‌تر از هر زمان به میدان شتافتند؛ چرا که احساس خطر کردند و فهمیدند کسانی به بهانه انتخابات و مسائل بعد از آن، بر چهره نظام پنجه می‌کشند و افرادی که گاهی نام امام و انقلاب و نظام اسلامی را هم می‌آورند با حرف و عمل و تحریک، درست نقطه مقابل اهداف نظام ایستاده‌اند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم قدرشناسی مسئولان از مردم افزودند: باید مبنای این حضور تعیین کننده ملت یعنی دینداری و اطاعت از خدا را درک کنیم و با خدمت و جدیت بیشتر آن را قدر بشناسیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به جبهه گسترده دشمنان ملت ایران افزودند: مراکزی که عمدتاً به دست صهیونیست‌ها و کمپانی‌های بین المللی کنترل می‌شود با همه امکانات به مقابله با نظام اسلامی ادامه می‌دهند و در داخل هم کسانی با تکرار حرف‌های آنان، مورد اعتماد دشمنان قرار می‌گیرند و زمینه ضربه به نظام اسلامی را برای آنان فراهم می‌کنند اما بیداری عظیم و شوق آفرین ملت، ایمان آنان و علاقه مندی و پایبندی مردم به مبانی نظام، پشتیبانی پروردگار را به همراه آورده است و ملت و کشور در زمینه‌های مختلف به پیش رفته‌اند.
ایشان با تأکید مجدد بر مرزبندی با دشمنان نظام اسلامی، در مسائل اصلی و هویتی، اختلاف نظر در مسائل فرعی را حتی موجب پیشرفت دانستند و افزودند: هر حرفی و هر اقدامی ابتدا باید با وظیفه اصلی یعنی حفظ و تقویت نظام اسلامی سنجیده و سپس بیان یا انجام شود.
رهبر انقلاب اسلامی در تشریح علت تکرار مکرر ضرورت بصیرت خواص به غفلت برخی خواص در دوران مشروطه اشاره کردند و افزودند: در آن هنگام ماهیت حقیقی توطئه‌های غربزده‌ها کشف نشد و آن انحراف اساسی بوجود آمد اما این اشتباه نباید تکرار شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حساسیت امام خمینی و برخورد بسیار قاطع ایشان در مقابله با جریان‌های مخالف قانون قصاص اسلامی افزودند: امام جامع الاطراف ما، ماهیت حقیقی آن مسئله را درک کرد و به همین علت آن گونه برخورد نمود.
رهبر انقلاب اسلامی، حساسیت برروی کلیت نظام را اصل شمردند و با تاکید بر لزوم تفکیک مسائل درجه دو با مسائل اصلی افزودند: در مسائل فرعی اختلاف نظر مهم نیست و قابل حل است اما باید با مرزبندی روشن در مسائل اصلی، صف کسانی که پایبند هویت نظام هستند با کسانی که مخالف دینداری مردمند و با قانون معارضه می‌کنند مشخص شود.
ایشان نظام اسلامی را کشتی نجات خواندند و با تأکید بر دعوت از همه افراد و عناصر برای حضور در چارچوب نظام افزودند: افرادی که حاضر نیستند قانون و رأی اکثریت را قبول کنند و نقطه قوتی همچون انتخابات افتخارآفرین چهل میلیونی را تبدیل به نقطه ضعف می‌کنند عملاً خود را از این کشتی نجات خارج می‌کنند و صلاحیت حضور در چارچوب نظام اسلامی را از دست می‌دهند که از دست داده‌اند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان، مسئله مجلس خبرگان را بسیار مهم و استثنایی خواندند و افزودند: خبرگان مجموعه علمای صاحب نام و مورد اعتماد مردم در همه قضایا به ویژه مسئله بسیار مهم انتخاب رهبری و مسائل مربوط به آن هستند.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با تشکر از اعضای خبرگان و رئیس محترم آن ابراز امیدواری کردند تلاش‌های آنان مورد رضای پروردگار قرار گیرد.
در ابتدای این دیدار آیت‌لله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان گفت: این اجلاسیه خبرگان تحت تأثیر حضور گسترده مردمی در راهپیمایی 9 دی و 22 بهمن، از نشاط و آمادگی بیشتری برخوردار بود و جلسات طولانی مجلس خبرگان در فضایی آرام و توأم با انگیزه بالا برگزار شد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: علاوه بر اعضای مجلس خبرگان، دو میهمان، اوضاع داخلی و سیاست خارجی را تشریح کردند.
آیت الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان در گزارشی از دو روز اجلاس خبرگان گفت: هفتمین اجلاسیه دوره چهارم مجلس خبرگان با سخنان ریاست مجلس آغاز شد و در ادامه چند تن از اعضای مجلس خبرگان به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.

نظرات 6 + ارسال نظر
علی جمعه 7 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 01:51 ق.ظ

الهی من قربونتون برم آقا
کی میشه این نفهم ها حرفای شمارو بفهمن که اینقدر واضح همه چیو تبیین میکنین

رسایی(کرج) شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 01:30 ق.ظ

با اینکه میدونم تیغ تیز سانسور نثارم میشه برای همون سانسورچیهای قدار مینویسم:
فعلا که همه ی حامیان دولت در قبال فیلم حمله به کوی دانشگاه کم آوردن وساکتند
راستی اگه این جماعت چماقی (مسلح به سلاح و باتوم دولتی و اسپری و شوکر) از حکومت نیستند پس ضد نظامند
چرا یکبار هم شمامرز بندی نمیکنین؟پس چرا یکبار هم تصاویرشون توی سایت گرداب و ورق پاره ی جام جم و یا رسانه ی ضرغامی منتشر نمیشه که به مدد امت همیشه در صحنه شناسایی بشن و ریشه کن بشن؟
جواب : چاقو دسته خودشو نمیبره!

اینجا نه کسی سانسور چیه قداره نه شما منتقد ماهر!
اگر هم میبینید در بخش نظرات ،نظر مخالف کمه به علت همون اصل ادب مرد و از این حرفاس که جلبک های عزیز هرچی لایق خودشون و خونوادشونه نثار ما میکنن.
گیرم که 10 نفر از کارمندای دولت رفتن خودسر یه سری دانشجوی بیچاره رو زدن(به فرض محال!) باید بریزیم بیرون نظام رو سرنگون کنیم؟
برو داداش ما از مشروطه تا الان گرگ بارون دیده شدیم!
ببین زنگ بزن به اون بی بی سی فارسی بگو داداش مردم ایران از این دست توطئه ها زیاد دیدن شما مدعیان حقوق بشر نمیخواد برا ما تعیین تکلیف کنید!
ولی خوشم اومد بی بی سی داشت اماده میشد تا از این کلیپ حمله به کوی یه بمب خبری درست کنه که ریگی رو گرفتیم زدیم تو حالشون!
ولی در اخر حمله به کوی رو محکوم میکنیم هرکی که بوده!
شما هم ترور پیام فضلی نژاد رو محکوم کنید جای دوری نمیره درسته نویسنده کیهانه ولی آدمه، انسانه مثل ندی!

RFN یکشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 10:54 ق.ظ http://www.rfn.ir

دوست عزیز من از لحاظ سیاسی کاملا با شما مخالفم فقط چند تا نکته رو میگم
۱: شما در جوابی که به اون شخص دادین در نظر قبل هیچ کدام از رفتارهای مودبانه رو رعایت نکردین. کل پاسختون شبیه یک توهین بود.
۲: حتی اگر به قول شما مقام معظم رهبری یا آقا و به قول ما آقای خامنه ای فصل الخطاب هم باشن اما مبری از گناه نیستن . گاهی بد نیست که آدم ها از فرای چهارچوب مسائل رو ببینن
۳: اولین اصل در پیشرفت ژذیرفتن اشتباهه. هر کس میتونه اشتباه کنه پس در مورد اشتباهات دیگران محتاطانه صحبت کنید
۴: به شما تبریک میگم که وب سایت خوبی دارید و امیدوارم تحمل شما در برخورد با هم نوعانتون و بقیه انسان ها همانطور باشه که میخواهین با شما رفتار بشه.
حتما این رو شنیدین که هر آنچه برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند

پر حرفی های من رو ببخشین
من شما رو به وبلاگم لینک میکنم البته با اجازتون

سلام اخه این چه استدلالیه؟
چون اقای خامنه ای معصوم نیستن پس از گناه مبری نیستن بنابراین در فتنه اخیر حتما گناهی از ایشان سر زده بنابراین ما باید نظام را سرنگون کنیم!!!
در فتنه اخیر رهبری عزیز ومظلوم با نهایت درایت اوضاع را کنترل کردند.اما عده ای با توهم این که 70 میلیون طرفدار دارند دست به اشوب زدند و هرکاری که توانستند کردند اگر رهبری از آراء محرومان دفاع نکرده بود معلوم نبود ما چطور باید ثابت میکردیم که اقا ولله بالله ما رای دادیم به احمدی نژاد!

کیریستین رونالدو چهارشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 03:51 ب.ظ

یه سئوال
تو همین ایران
خیلی ها هستن ولایت جناب آقای خامنه ای قبول ندارن
تکلیف این افراد چیست؟؟
اعدام؟؟یا محاربه با جانشین تام الاختیار خداوند روی زمین؟
مفسد فی الارض وفی السماوات؟
روشنفکر غرب زده یا غرب زده ی روشن فکر

بای بای ...راستی بوس یادم رفت
یه بوس ْآبدار!!

حدود دو درصد از مردم سال 58 به جمهوری اسلالمی رای ندادن اعدام شدند؟
الان هم کسانی هستند که ولایت فقیه رو قبول ندارن اما اگر اومدن بیرون و گروه سازماندهی کردن برا براندازی هیچ حکومتی در جهان نمیشینه نیگاه کنه!
تا زمانی که ما در اکثریت هستیم اما اگر زمانی ضد ولایت ها خدای نا کرده اکثریت شدن می ایستیم و با ولی امرمان به شهادت میرسیم!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:30 ب.ظ

این چه استدلالیه که الان میگی اقلیت(البته از نظر شما) باید خاموش باشه ولی اگر برات ثابت شد فردا در اقلیتید رای اکثریت را قبول نکرده و به شهادت میرسی؟این چه استدلالیه؟خوب اگر منطق شمااینه که تقلب در انتخاباتم با همین رویه قابل توجیه است.موسوی اگه بیاد...فلان میشه به هر قیمتی باید جلوشو بگیریم.
((نباید به هر قیمتی بذاریم خاتمی و موسوی بیان سر کار))صحبتای فاطمه رجبی قبل از انتخابات

داریوششش؟؟؟؟
واقعا دیپلم داری؟؟؟؟
نه جون ننت؟ تو سیکل داری؟
بابا میگم اون 99 نفری که میگی، اقلیت مجلس بودن که جناح مهدی کروبی اینا به خاطر رای ندادن این 99 تا به نخست وزیری موسوی بایکوتشون کرد!
اون موقع جناح چپ اکثریت مجلس رو داشت چپ که میدونی کیان؟ ها یا توضیح بدم!!
میاد میگه چرا میگی باید اقلیت خاموش بشه؟؟؟
با همین عقل ها ی مشعشعتون میخواین مملکت اداره کنید؟؟

سعی کن موفق باشی! یکشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 04:44 ب.ظ

ببین آقای محترم
بیجی ولایی یا والایی ..
تو همین ایران خیلی ها به این نتیجه رسیدن که حکومت قیم مردم نیست ..بلکه صرفا همه ی اجزای حکومت خادم مردمن!
این سردمدارای حکومت هستن که باید برای مردم جون بدن و مطمئن باش خونی که تو رگ های تمام مسئولین مملکت باید هدیه ای باشه به مردم نه کس دیگه؛چون همه ی اینها هر چی دارن از مردم دارن...و مطمئن باش روزی میرسه که امثال تو در اقلیتید و اون هم یه دلیل داره ؛این مردم هستن که باید تکلیف روشن کنن ...
ببین آقای محترم ؛متاسفانه برای رژیم و خوشبختانه برای مردم!فکر میکنی سفرهای خارجی مردم برای چی داره زیاد میشه؛چرا مردم ما ؛حتی همون مردم متوسط جامعه تا دوزار پول گیرشون میاد میرن سفرهای خارجی؟؟
چون وقتی میرن اونجا ورفتار حکومت های سایر کشورها رو با مردمشون میبینن اول لذت میبرن ولی وقتی دوباره میان ایران بغز گلوشون رو میگیره...
آقای عزیز شک نکن که قدرت به هیچ کس رحم نمیکنه..مخصوصا به کسانی که به زور به ریسمان پوسیده ی اون چنگ بزنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
...و مطمئن باش روزی میرسه که امثال تو در اقلیت که چه عرض کنم در .... و اون هم یه دلیل داره ؛ ابرهایی که با صدای بیشتری غرش میکنن باران کمتری دارند!!!!

و از همه ی اینها مهتر و بهتر...
چیزی که داره صداش به گوش میرسه و خیلی ها رو ترسونده اینه...اینکه مردم یواش یواش اعتقادات و مذهب خودشون رو به خونه هاشون میبرن تا از دست سیاست مدارها به دور باشه!!
این اتفاق در حال وقوع!!!هیج کس و هیچ چیز هم نمیتونه جلوش رو بگیره!!!!
امیدوارم بتونی درک کنی برادر بسیجی ولایی!!!

کاملا درک می کنم و هیچ هم تعجب نمی کنم.
اوضاع و احوال اخر الزمانه فساد همه دنیا رو گرفته و به سرعت پیش میره
خود شما قطعا باها و بارها مصادیق دوری از خدا رو در بسیاری از محافل دیدی!
دینداری در اخر الزمان مانند آتشی سرخ در دست خواهد شد و ربطی هم به رفتار حاکمان ندارد.مغلطه نکنید
خداکند ما در آخر الزمان در هر شرایطی حتی با وجود خطای یک عالم دینی دین خود را ها نکنیم چون فردای قیامت جوابی نخواهیم داشت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد