منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

همه دارو ندار ده نمکی

دارا و ندا تموم شد نه دارا ندار شدو ونه ندار دارا ، 

خیلی ها انتقاد کردند خیلی ها هم تعریف کردند.این وسط اما منتقدین مظلوم واقع شدند. 

قصد نداشتم این یادداشت رو بنویسم به اندازه کافی در سایت های منتشر کننده نظرات اقای ده نمکی به کار ایشان تاخته بودم و حس میکردم وظیفه ای که بر دوش خود به عنوان یک بیننده دارم را ایفا نموده ام. اما امشب سایت فارس گفتگویی از نویسنده دارا وندار منتشر کرد که ناخود اگاه دستم به قلم رفت و هی چرخید و چرخید!  

.............  

مستند فقرو فحشا من را با نام ده نمکی آشنا کرد البته قبلا با نام ایشان آشنا بودم اما ده نمکی جدید را از این مستند  شناختم کار بسیار خوب و تاثیرگذاری بود.مستندی قوی که حرف های زیادی زد و هنوز تازگی دارد. 

با همین پیش زمینه از کار اقای ده نمکی بلیط 1000 تومنی سینما رو خریدم و به دیدن "اخراجی های 1 "رفتم اولین کار ایشان در حوزه سینما... 

میدونم همه شما این فیلم رودیدید و خیلی هم خندیدید اما من حتی یک لحظه هم نخندیدم البته دروغ نگم اونجایی که مجید مهر آورده بود از مکه لبخند زدم اما دیگه نه! 

شاید اگر کارگردان "جوادرضویان" بود یا "مهران غفوریان" مث بقیه غش میکردم از خنده اما ده نمکی نه! من چیز دیگه ای ازاین فیلم میخواستم .

"اخراجی های 2 "اومد 1000 تومن سینما شد 2000 تومن این دفعه از یکی از دوستام خواستم من رو مهمون کنه تا دلم نسوزه مث دفعه پیش!  

آخر فیلم سرجام خشکم زده بود! این چی بود؟ چی میخواست بگه؟ نه این که فیلم از این فیلم های سورئال فلسفی باشه ها نه، آخه من چیزی ندیدم! 

بعدش آقای ده نمکی وعده ساخت" اخراجی های 3 "رو دادن ومن موندم مات و مبهوت ...

وحالا توی این 14 روز عید "دارا و ندار "

ببینید دوستان، من نه اشرافم نه از اغنیا هستم و نه مرفه بی دردم اما گدا نیستم، فالگیر نیستم، حاجی فیروزم نیستم! 

من از قشر متوسطم قشر عظیمی که با سیلی صورت خودشون رو سرخ نگه میدارن و الحمد لله اهل نق زدن و غر زدن به جون قسمت و تقدیر هم نیستم. نمیگم اون خانواده هایی که ده نمکی در ندارها تصویر کرده است وجود ندارند اما نوع تصویر کردندش غلط است. 

باور کنید هرگاه از سر بیکاری کانال را عوض میکردم و مشغول دیدن این سریال میشدم بعد از 5 دقیقه به سرعت تلویزیون رو خاموش می کردم. 

آقای ده نمکی شما هنوز طرز استفاده از سلاح هنر را نیاموخته اید. و این خطر ناک است. لطفا منتقدانتان را متهم به اشرافیگری نکنید. خیلی از آنها دلسوزان هنر اسلامی هستند.  

درست است که شما می خواهید حرف حقی بزنید و حرفتان هم حق است، اما این حرف حق راباید به بهترین شیوه زد تا بر عمق جان بنشیند. 

مگر کلامی حق تر از قران مجید هست؟آیا تاکنون صوت و قرائت ناشیانه فردی مبتدی در قرائت قران رانشنیده اید؟ دوست ندارید سریع ساکت شود؟  

آیا این که شما دوست ندارید صوت بد و لحن نامناسب یک قاری مبتدی را بشنوید یعنی تمایلی به شنیدن ایات کلام الله مجید ندارید؟ 

قطعا اینطور نیست. هنر ظرافت خاصی میخواهد هرکسی دراین وادی راه ندارد. و اگر وارد شود هم خودش آسیب میبیند هم به حوزه مقدس هنر جفا میکند.  

در خبر ها دیدم که به انتقاد ها با عصبانیت و به شدت پاسخ میدهید! این چه طرز هنرمندی است جناب ده نمکی؟کمی آرام باشید با ارامی بشنوید و به ارامی پاسخ بدهید.

آقای ده نمکی پای انتقاد های منتقدین دلسوز بنشینید و از نظراتشان بهره بگیرید.اگر نظر من را میخواهید(حالا مگه من کی هستم!) به عرصه مستند سازی برگردید بسیار موفق تر خواهید بود. اما اگر با اصرار و توهم این که عده ای میخواهند صدای شما خفه شود می خواهیددر این عرصه بمانید لااقل کارگردانی نکنید ،تهیه کننده باشید.  

این باعث می شود تا همه دارو ندارتان خرج یک سریال ضعیف نشود.

نظرات 40 + ارسال نظر
اره بانو! دوشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 02:20 ق.ظ http://type-neveshte.mihanblog.com

سلام خوبید؟
سر نمی زنید چرا؟!
با شما تا حدودی موافقم. اما ابتکار و شجاعت ده نمکی در پرداختن به این موضوع قابل ستایشه... هرچند که به قول شما ایراد زیاد داشت...
فراموش نکنیم که اتفاقات بعد از انتخابات به خاطر همین چیزا بود! اشراف تازه به دوران رسیده ی خودبرتر بین!

حسینی دوشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 08:22 ق.ظ

سریال ده نمکی به دل نمی نشست شما گفتید یکسر ی دلایلی که می رسید به ذهنتون
ولی آیا یک مبندی در صوت قرآن باید اون را ول کنه و بره سراغه مفاهیم ؟؟؟
فکر نمی کنم راهش این باشه از ده نمکی دفاع نمی کنم چونش را هم بهتر می دانید
ولی باید باور کنیم دار و ندارمان امثال ده نمکی است
اگر بخواهند بروند مستند بسازند مگه چند تا مشتری مثل شما خواهند داشت ؟؟؟
تجدید نظر کنیم و راه بهتری ژیش ژای جناب آقای ده نمکی بگذاریم

برادر من میدونید بهترین متفکران عرصه هنر در غرب مستند ساز هستند؟ فکر میکنید مستند سازی کم کاری است؟آیا سید سهیدان اهل قلم شهید اوینی فیلم سینمایی یا سریال ساخت؟ اما هنر اسلامی به تک تک مستند هاش افتخار میکنه.
برادرم دلیل این که انگونه محکم به ایشون تاختم اینه که صعف ایشون در هنر به پای قشر حزب الله گذاشته میشه

همت دوشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:24 ق.ظ http://heyatonline.blogfa.com

سلام
برای گرفتن سواغت یه سری به من بزنید
در زمینه عکس و گرافیک خیلی وارد نیستم ولی نظرتان رادرمورد عکسهای جدید بگوئید

امید دوشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:56 ق.ظ http://oyr.blogfa.com

سلام،
ببخشید دیر به دیر می آییم، ولی سعی می کنیم دست خالی نباشیم،
اینبار هم می خواهیم به شما عیدی بدیم، ولی طبق رسم و رسوم، عیدی رو صاحباخانه در منزل خودش میده،
منتظریم.[لبخند]
[گل]

رحیم دوشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:39 ب.ظ http://www.rahimhasanizadeh.blogfa.com

شماها چرا انتظار دارید ده نمکی دقیقا همون حرفایی که هر روز مردم از تلویزیون و ... می شنوند رو بگه ....
به نظرم کارهای ایشان کارهای خوبی هستند
به خصوص وحدتی که در انتهای فیلم هایش بین تضادها برقرار می شود
همه ارزش کار ایشان را به خاطر ایرادهاش نادیده نگیرید

ما انتظار دارم ده نمکی قشنگ حرف حق روبرنه نه این که حرف حق رو جوری بگه که هیچ اثری نکنه.
در ضمن گدایی تو شهر تهران روزانه بین 50 تا 100 هزار تومن درآمد داره اما نمیدونیم چرا حاجی فیروز ده نمکی یک شب تا صبح میرقصید اما پول یک کیلو گوشت در نمی آورد؟؟

الیاس دوشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 03:23 ب.ظ http://traway.ir

سلام
فیلم دارا و ندار با اینکه به خوب قشری پرداخته بود ولی حرفی برای گفتن نداشت حتی آخرش معلوم نشد پیامش چی بود!
=---------=
راستی اگه بهتون دسترسی بدم میشه مطالبوت رو داخل آبدارخونه سایبری هم بگذارید؟

با کمال افتخار اما کمی سرم شلوغه و از عهده همین یه وبلاگم بر نمیام
میتونید خودتون مطالب رو از جانب من بگذارید با ذکر منبع و لینک

[ بدون نام ] دوشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 05:13 ب.ظ

باورکنید ما هم حالمون به هم خورد از این سریال مزخرف

حسین دوشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 06:17 ب.ظ http://adamemamooli.blogsky.com

چند تا مثال بزنم ...

۱ . پیامبر بود خوب ادمی.
۲ . پیامبر ادم خوبی بود .

۱ . من تو دوست داشت.
۲ . من تو را دوست دارم.

در این جمله های بالا معنای جملهی اول و دوم یکیه ...اما صورت بیانشون یکی نیست .
هر دو جمله شکل اول اونها غلطه ...گرچه شاید مفهومشون درست باشه .
ولی در جمله های دوم شکل درسته ...گرچه ممکنه مفهومشون غلط باشه ...

اقای ده نمکی یک سریال ساخته ...
کتابی تحلیلی در مورد فقر و قنا ننوشته ...شما کتاب رو فقط از لحاظ محتوایی نقد می کنین که در اینجا درست بوده ایده در اینجا غلط بود...

ولی وقتی اثر هنری خلق می کنین ...شما اون اندیشه رو در قالبی می ریزین ...
در اینجا هم محتوا قابل نقد ...
هم قالب ...

اکثر نقد ها به ساختار این اثر بود ...ولی برخوردی که با منتقدین شد جوری بود انگار محتوا رو قبول نداشتن ...انگار همگی اشراف بودن منتقدین ...

آنسلم ...یک متکلم مسیحیه ...که برهان معروفی داره برای اثبات خدا ...
ولی با اینکه این برهان به اثبات خدا می پردازه ولی اقای جوادی املی به شدت اونو نقد کرده و کنار گذاشته ...
علت این کار اقای جوادی املی این نیست که اون خدا رو قبول نداره ...بلکه این برهان رو ناقص و غلط میدونه و برای همینم کنار میزاره و به خاطر علاقش به خدا نمیاد بگه چون در صدد اثبات خداست ژس می پذیریم ازش ...

آناهید دوشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:15 ب.ظ http://anahid63.blogfa.com/

سلام

از مطالب وبتون استفاده کردم
دو تا وب معرفی میکنم که فکر میکنم مطالبش برای شما هم جالب و مفید باشه

جزء به روز ترین وبها در زمینه مهدویت هستند
باور ندارید خودتان مشاهده نمائید

http://www.u313.blogfa.com/

http://apocalypse.blogfa.com/

آناهید دوشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:21 ب.ظ http://anahid63.blogfa.com/

به نظر من آقای ده نمکی در فیلمها و در حال حاضر در سریالش همش به افراط و تفریط کشیده میشه
از اسم این سریال هم معلومه" دارا و ندار " حد وسط رو هیچ وقت در نظر نمیگیره یا خیلی کمرنگ نشون میده
این اشکال بر فیلمهای اخراجیها 1 و 2 هم وارده و فقط یه مشت لات و یا یه مشت عصا قورت داده رو نشون میداد
منظورم اینه که این جور افراد بیشتر به چشم میومدن

موفق باشید

mgl دوشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:54 ب.ظ

برو بابا خیلی هم جالب بود. نقدتون رو برای خودتون داشته باشید.

خوش حالیم که این سریال تونسته دل برخی از هموطنان رو شاد کنه.
و به آقای ده نمکی تبریک میگم. اما ایشون باید هنری تر کار کنند.

گل کوهی سه‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:04 ق.ظ http://greenpoems.blogfa.com

ما چه چیزمان ایده آل است که انتظار فیلم ایده آل داشته باشیم. اما حرفهایی در این فیلم زده شد که هیچ کس دیگر نه جرئت گفتنش را دارد (نه از دست دولت بلکه از دست نق نقوهای پر توقع) و نه هنرش را. من که خیلی از دیدن فیلم کیف کردم و البته خیلی از صحنه های فیلم هم دردناک بود ولی مگر واقعیتها از اینها دردناکتر نیستند؟

دست آقای ده نمکی درد نکند. البته گفتم که کار بی عیب و ایراد را کی انجام داده که ده نمکی دومیش باشد؟

اینم نظریه!
اما مسعود خان مستند بسازی کولاکی اما سریال بسازی نم نم بارونم نیستی...

[ بدون نام ] سه‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:59 ق.ظ

ده نمکی ای که فقر و فخشا رو ساخت، ده نمکی ای که دستاشو جلوی دوربین تلویزیون بالا گرفت ... این ده نمکی نیست. عوض شد. داشت می شد زبان گویای درد دل مردم ولی الان داره میره به سمت گفتن هر چی تو دل خودشه. ظاهرا چند میلیارد سود اخ-راجیهای 1 و 2 خیلی به دهنش مزه کرده.

درد دل ما مردم کی تو خواهی شد آقا
اگر اینقدر که برای ارزانی مسکن دعا میکردیم برای ظهور تو دعا میکردیم شاید فرجی شده بود.
ارباب غریبم درد دل ما شو

از کانادا سه‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 04:45 ق.ظ http://www.iranian-information.com

سینمای خالی بند آمریکائی ها پر از توهین به مسلمانها و شما را غمگین نکرده اما فیلم های ده نمکی چرا ؟

قیاس مع الفارق؟!!
ما میگیم امثال ده نمکی اونقدر باید قوی باشن که فیلم هاشون رو دست بزنه به فیلم های هالیوود نه این که تو کشور خودمون هم طرفدار آنچنانی نداشته باشه

مصطفی نمازیان سه‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 08:53 ق.ظ http://patriot2.blogfa.com

بنام خدا. با مطلبی تحت عنوان" ترینهای 88" به روزم. بخوانید و نظر دهید و به دیگران معرفی کنید. یا علی

RFN سه‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:53 ق.ظ http://www.rfn.ir

من یا خوشبختانه یا متاسفانه اهل دیدن تلوزیون نیستم
این سریال رو هم فکر کنم کلا ۵ دقیقه دیدم
ولی منتظر عزیز چندتا نکته توی صحبت هات بود
۱: اینکه نوشته بودی با دیدن اخراجی های ۱ و ۲ حس کرده بودی که ده نمکی کارگردانی نیست که تو فکر میکردی
۲: نوشتی بعضی وقت ها از سر بیکاری سریال رو میدیدی و بعد از ۵ دقیقه تلوزیون رو خاموش میکردی
خوب حالا چی میخوام بگم؟
شما با دیدن تکه های ۵ دقیقه ای از سریال و با داشتن یک پیش زمینه ذهنی بد از کارگردان فکر میکنی که نقدی که کردی منصفانه باشه؟
(کلا از بحث کردن باهات لذت میبرم)

من با خواندن جواب های آقای ده نمکی به منتقدین بیش از حد به خشم اومدم ایشون داشت همه منتقدین رو با چوب اشرافی گری و مرفه بیدردی میزد این درست نبود.

حسینی سه‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:30 ق.ظ

سلام
مدافع ایشان نیستم بحث واقعیات است)نگفتم مستند بده و من مشتریش
مستند های شهید آوینی جای هزار بار دیدن داره (چون هم مستنده و صد البته کار سیده)و کار شهید فکه جای افتخار داره ولی واقعیت امر توی اون زمان و صد البته این زمان چند نفر ژنجشنبه شب ها روایت فتح میدید؟
نظرم در قالب سوال:
چه کسی قرار است سریال و فیلم سینمایی بسازد؟؟
چرا می ترسیم ؟(توکل بر خدا)
یه بچه حزب اللهی(مبتدی) شروع کرده به این کارا .... و توجه کنیم دار و ندارمان همین است. ؛(ما فعال فرهنگی)چه کسی قرار است سریال و فیلم سینمایی بسازد؟؟

گوجا کیشی سه‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:59 ب.ظ

بنام خدا - بایرامیز مبارک. گوله گوله
دهنمکی چه زمانی که حزب الله بود و چه بسیجی و چه نویسنده و چه مستند ساز و چه حالا که فیلمسازه ، از اسلام گفته و مردم ، اونم خوب و صمیمی. البته اشکال تو همه کارها هست ولی باید موقعیت زمانی و مکانی رو در نظر گرفت . شلمچه بینظیر بود . فقر وفحشا عالی بود . اخراجیهای یک بینظیر بود و دو کم نظیر . دارا وندار خوب بود و بهتر از مزخرفات چند سریال دیگه عید . اشکال داشت ، کمی شعاری بود ، گاهی غیر واقعی بود ولی خوب بود( منکه چند جا بغضم ترکید و های های گریه کردم و گاهی هم خندیدم ) و دعا کنیم برای بهتر بودن بعدی هایش.

امیرحسین سه‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 04:20 ب.ظ

سلام خداکند ازاین به بعد ده نمکی حرف دل خودش رو بگه حرف دل بعضیا نباشه مابه حرف دل خودش راضییم این بار رو ببخشیدش قول میده به حرف مردم گوش کنه نه خواص بی درد

[ بدون نام ] سه‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 06:01 ب.ظ

با سلام
به نظر بنده تنها کارگردانی که دنبال این مفاهیم در فیلمش افتاده به جای تضعیف باید کمک کرد تا کارهایش را بهتر کند و این بنده خدا را نیامده از بینش نبریم
کاگردان هایی با چنین تفکراتی خیلی کم پیدا می شود

سجاد سه‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:07 ب.ظ

سلام عزیز
حقا که حرف حساب زدید. حرف دل بنده و خلی دوستانم. متاسفانه ایشان کمی مغرور شده و فکر میکند بهترین یلمساز دغدغه مند است! چه بسا همی بد سازیها وبی هنری هاضربه بیشتری وارد کند! ولی کو گوش شوا ایشان منتقدین را متهم به جناح بازی می کند!و این برای همه بد است علی الخصوص مدعیان دردمندی و حزب الله
خدا هدایت کند همگان را

پارسا چهارشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 02:59 ق.ظ

حرف زدن خیلی راحته برادر من!
شما خیلی هنرمند و هنر شناسی بسم الله...
چرا دست روی دسن گذاشتید ده نمکی فیلم و سریال بسازه؟
شما که هم هنرمندی و هم حزب اللهی دست به کار بشید...بهتر نیست؟

مثل این مدیر عامل های باشگاههای فوتبالی ها برخورد نکنید تا بهشون گیر میدن میگن میتونید بیاید خودتون اداه کنید!

علیرضا چهارشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:42 ق.ظ

با سلام چون در مطلب ساده زیستی رییس جمهور جایی برای نظر نگذاشته بودید بالاجبار اینجا می نویسم.چند سوال داشتم ۱-مبلغ وامها چقدر است ؟۲-بااین حقوق کم چگونه وامها را پرداخت میکند؟۳-ضامن ایشان کیست؟برادر من چرا اینقدر دروغ بافی میکنید آخر با زور که نمیشود برای کسی محبوبیت خرید شما که وابسته به ایشان هستید حقوق خود را از همان وامها میگیرید؟راستی پول سیب زمینیهای رایگان هم از همین وامها پرداخت شده؟در آیین هر ایرانی دروغ بالاترین و نابخشودنی ترین گناه است وبه زودی پرده از چهره کریه شما دروغ پردازان فرو میافتد.راستی خبردزدیهای معاون اول ودست راست محمود را شنیده اید ؟البته این هم درراستای همان وامهای رییس محمود است.راستی ایشان از کجا به این راحتی وام میگیرند ؟آیا بخاطر مقامشان نیست؟آیا این رانت خواری نیست؟

اگر این خبر دروغه وای بر منتشر کنندگانش و اگر راسته وای برتو در روز جزا

فرحزادی چهارشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:53 ق.ظ http://aarameshjavidan.parsiblog.com

سلام خوب باشید و سعادتمند درخواست تبادل لینک دارم . مطالب وبلاگ من اخلاقی است و می خواهم افراد بیشتری آنرا بخوانند . ممنون

RFN چهارشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:44 ق.ظ http://www.rfn.ir

مثل اینکه منو بایکوت کردی دیگه نظراتمو تائید نمیکنی

فکر میکردم از این اصلاح طلب ها هستی که حد اقل برا امام حرمت قائل هستن اما دیدم نه اگه کم بیاری از امام هم مایه میذاری!

یک رهگذر چهارشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:12 ب.ظ

ممنون، خیلی زیبا نوشته بودید. لذت بردم
موفق باشید

[ بدون نام ] چهارشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 02:15 ب.ظ

به نظرم تاحدودی درست گفتید برای ده نمکی حیفه سریال سبکی مثل داروندار بسازه هرچند سریال حرف برای گفتن داشت اماراه بیان حرفها رو خوب پیدا نکردالبته من با شما در مورد اخراجی های یک موافق نیستم چون در آنجا هم حرفش را زد هم در قالب خوبی زد.

محب مولا علی چهارشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:27 ب.ظ

برادر میگم از وقتی ما تو را پیدا کردیم دیگه نمی نویسی ها!!!
ای بابا! ما آدرس بلاگتو به صد نفر دادیم با مرام!
خدا وکیلی حفظ آبرو کن دیگه!
یا علی مولا!
حق نگهدار!

محمد پنج‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:32 ق.ظ

سلام
در مورد فیلم های اخراجی ها بی انصافی کرده اید و جنبه های بسیار مثبت آن را ندیده اید. برداشت شخصی بنده این است که کارگردان به دنبال نوعی واقع نگری در مورد افراد جامعه ایران بوده است نه صرفا جنگ. جنگ بهانه ای است برای نشان داده موقعیتی که ایرانی جدا از اینکه از کجا آمده و چه اندیشه ای دارد باید برای باقی ماندن ایران با دیگر هموطنان خود متحد شود. موضوع بسیار مهمی که در وقایع بعد از انتخابات به خوبی خود را نشان داد. در این زمینه دیدن فیلم دل شکسته را هم پیشنهاد می کنم.
اما در مورد سریال دارا و ندار باید اذعان کرد که آقای ده نمکی موضوع را شهید کردند و با ژرداختی بسیار ضعیف هم چهره سینمایی خود را مخدوش کردند هم جایگاه مستضعفین را نادرست به تصویر کشیدند.
در ژناه حق متعال

بمانی پنج‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:58 ق.ظ http://rahl.blogfa.com

خیلی هم خوب بود آنقدر به جنبه هنری اصرار میورزید که اصل کار راذبح میکنید.
به هرحال نفس آقای ده نمکی نفس حقی است که چون ازدل برآید لاجرم بردل نشیند.

با سلام خب به دل ما ننشست که هیچ حالمون رو هم از جنس ندار به هم زد
ندار های ما با سیلی صورتشون رو سرخ می کنن و انسان های بزرگی هستند...

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 09:24 ب.ظ

میگن ایشون فقیره!خوب خونشو تو نارمک بفروشه بیاد نازی آباد محله ما یه آپاتمون بخره.۳۰۰متر زمین توپ تو نارمک چنده؟کم کم متری ۴ میلیون تومن میشه به عبارتی ۱.۲ میلیارد تومن!فقیر میلیاردی!راستی چرا از محصولی قرض نمی کنه که تو قضیه سو آپ نفت ...حتما بهش قرض میده بهش مدیونه خوب
راتس میشه شما یا رجا درباره اون قضیه روشنگری کنید یا همه روشنگریها یه طرفه است؟

سحر سادات پنج‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 09:33 ب.ظ http://00550031723.blogfa.com

من تبلیغ سریال و که دیدم به نظرم کلی خوب اومد . ولی دو قسمت که دیدم باور کنید اصلا به زورم نمی تونستم پای این سریال بشینم . خیلی ضعیف بود .
و باورم نمی شد این ساخته ی ده نمکی باشه .
من کاری به اصلاح طلب و اصول گرا ندارم. کار کار ضعیفی بود .
هنر و با سیاست قاطی نباید کرد .
دیگه نمی دونم چی بگم ... .

فاطمه جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:34 ق.ظ http://rahanews.blogfa.com

سلام
به نظر من کارش بیسته بیسته و باید ادامه بده و دعا میکنم براش هر روز بهتر هم بشه کارش
یادمون نره تازه شروع کار آقای ده نمکی توی تلویزیونه
این سریال دارا و نداراش هم اگه به دقت نگاه کرده باشین که بعید می دونم تمامی صحبت هاشون بر اساس واقعیت جامعه بود مهم این نیست که حالا کسی رو تونست بخندونه یا نه ! یا اینکه صحنه درام داشت یا نه ! یا ضعف فیلم برداری داشت یا نه ! اینا همش قابل حله به مرور زمان ، اونی که توی سریال مهم بود به تصویر کشیدن وضعیت کنونی مردمه
کدوم کارگردانی جرئت کرده بود به این عرصه وارد بشه ؟
کدوم کارگردانی این قدر شفاف به جامعه نگاه کرده بود ؟
خسته شدیم از بس پای سریال های طنز سرتاسر ناسزا گویی تلویزیون نشستیم و جز الفاظ رکیک هیچی یاد نگرفتیم
چرا نقد کنید اما برای بهتر شدن نقد کنید نه برای حذف شدن
به نظر من کار ده نمکی عالیه عالی بود
ما مردم به قول امام پابرهنه هم اگه یه روزی خود ده نمکی نخواد هولش میدیم تا بازم بخواد و فیلم بسازه
خیالتون راحت ده نمکی ادامه می ده ما هم دعاش می کنیم

هنر و ادبیات انقلاب شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:16 ق.ظ http://omidenghelabmonthly.blogfa.com/

ممنون از حضورتان
به گمان ما در رابطه با فرمایش شما دو نکته قابل ذکر است: اول اینکه آقای ده نمکی بسیار تحت فشار بدخواهان جبهه ارزشی هنر قرار دارد و شاید این فشار در بعضی اوقات باعث واکنش های نابجایی نیز بشود. البته آقای دهنمکی نیز نشان داده که توانایی قبول اشتباه و اصلاح رویه را دارد.
دوم اینکه ما با حضور فردی با شعارها و افکار ارزشی در این سطح از عرصه هنر باید در صدد حمایت و باز نگهداشتن بابی که فتح شده باشیم.
باز هم منتظر نظراتتان هستیم

میثم شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:21 ق.ظ

سلام
بابا بازم تو این بازار هردمبیل سریالهای فصلی سیما خوب بود دیگه ها نبود؟
بازم یه دردی رو یادآور میشد.

بابا شما جکی جان
به حاجی سخت نگیر.

حاجی باید اخلاق اسلامی رو در نحوه پاسخ به کسانی که به هر دلیل از کارش خوششون نیمده رعایت کنه حرف ما اینه!

RFN شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:35 ق.ظ http://www.rfn.ir

نوشتی که فکر کردی من از اصلاح طلب هایی هستم که برای امام ارزش قائلم
کاملا درست فکر کردی. من برای همه ارزش قائلم اما کمتر و بیشتر داره اما دوست من یادت باشه که جواب های ، هوی است
وقتی که شما ارزش کسانی که یک قشر بزرگ براشون احترام قائلن رو نگه نداری نباید انتظار احترام متقابل داشته باشی ضمن اینکه اون حرف من فقط برای این بود که میشه به روش دیگه ای هم بحث کرد. روشی که خود من هم دوست ندارم.
من از همون روز اول هم گفتم که مشکل این دو جریان اختلاف های بینشون نیست، مشکلشون تفاوت ارزش هاشون نیست، مشکلشون نبودن هیچ کانال ارتباطی هست، مشکلشون اینه که نمیتونن مثل دو تا آدم عاقل و بالغ با هم حرف بزنن.
خوب ببین تهمت و افترا و فحش از اجزای جدایی ناپذیر حرف های هر دو طرف تبدیل شده و تو هم ،دوست من، از همین روش گاهی استفاده کردی که من فقط خواستم نشون بدم عاقبت این روش چیزی جز شنیدن این حرف ها نیست.
پرگویی کردم، ببخشید

امیدوارم اینطور باشه که گفتید. اما این که میفرمایید بدگویی از کسانی که یک قشر عظیم طرفدارش هستند درست نیست رو قبول ندارم. قشر عظیمی از مردم زمین طرفدار شیطان هستند پس شیطان قابل احترامه؟
از مایکل جکسون رقاصه حیوان صفت نباید بد گفت چون میلونها جوان عاشقش هستند؟
البته فکر نکنم قشر عظیمی عاشق کروبی باشن!

RFN یکشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 04:34 ب.ظ http://www.rfn.ir

خوب ما کاری به شیطان و مایکل جکسون نداریم
شیطان که تکلیفش معلومه. همین مایکل جکسون هم در اواخر عمرش مسلمان شده بود. به هر صورت کاری نداریم
به قولی قیاس مع الفارق (نمیدونم درست نوشتم یا نه) کردی
دقیقا حرف من هم همینه شما و من نمیتونیم کاملا در مورد آدم هایی مثل کروبی یا خاتمی یا حتی آقای خمینی و آقای خامنه ای نظر بدیم.
ما فقط میتونیم بر اساس چیزهایی که به ما میگن و حس میکنیم طرفدار یکی یا گروهی از اونها باشیم. ما میتونیم در صورت ایمان داشتن به اونها حقانیت اونها رو به اثبات برسونیم
و به نظر من نباید به کسی توهین کنیم.
آقای کروبی طبق همین انتخاباتی که خود دولت نتیجش رو اعلام کرد بیشتر از ۳۰۰ هزار نفر رای دهنده داشته.
نمیدونم خود حدیث چیه اما مضمونش اینه که بدگویی کردن از یک مومن بار گناه انسان رو سنگین میکنه
شما مطمئنین که کروبی یا موسوی یا خاتمی مومن نیستند؟

در مورد موسوی و کروبی مطمئنم اما خاتمی رو اونم بله مطمئنم
1
عزیز من مومن میدونی یعنی چی؟؟ فکر می کنی مومن یعنی هرکی بگه خدا وند یکی است؟ مومن یعنی کسی که در اسمان بهتر از زمین بشناسنش
مومن یعنی خطبه همام نهج البلاغه
من و تو هم مومن نیستیم چه برسه به میر حسین و کروبی و خاتمی!

RFN دوشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:48 ق.ظ http://www.rfn.ir

آره به معنای واقعی اگر بخوایم به دنبال کسی بگردیم من فکر میکنم حتی 1 نفر مومن هم شاید نشه پیدا کرد
و به قول تو من و شما هم مومن نیستیم و با فرض اینکه اون افراد ذکر شده در بالا هم مومن نباشند پس باز هم حق توهین نداریم
خوب ما که خودمون مومن نیستیم پس چه حقی داریم در مورد کسانی که مومن نیستند و به دلیل مومن نبودنشون بهشون توهین کنیم؟
من فکر میکنم بحث توهین و افترا کاملا یک بحث اخلاقیه. اخلاق حکم میکنه که ما رعایت ادب رو بکنبم.
به نظرت رعایت ادب کار بدیه؟ سخته؟
من قصد ارشاد یا نصیحت ندارم که خودم از همه بدترم ولی امیدوارم در دسته آنکس که نداند و بداند که نداند ها قرار بگیرم
در مورد پیشنهادم هم فکر کن و نظرتو بگو

درمورد حرفای بالا باید بگم حضرت امیر در خطبه شقشقیه به سه خلیفه قبل از خود به طور واضح و مشخص توهین کرد و هر سه را با عباراتی که لایقش بودند خطاب کرد.
بعضی مواقع باید بعضی ها را تخریب کرد کسانی که با فریبکاری قصد داشتند مردم عزیز میهنمان را فریب دهند و داشتند موفق هم میشند که لطف خداوند نگذاشت.
دین ما نمیگه بشینین و هی از هم تعریف کنین و هی قربون صدقه هم برین!
آیات قرآن هم دو دسته است گاهی خداوند متعال به شدت گروهی از خواص جامعه رو کوبیده.
خداوند به طور واضح میگه گروهی از مردم از حیوان بدترند! اما اگر این حرف رو ما بزنیم همه میگن واییی ببین برا مردم ارزش قائل نیستند!
اما توی مصادیق من و شما مشکل داریم ما این سه نفر رو فریب کار و دروغگو میدونیم شما ممکنه کسای دیگه رو
ان شاءالله که ما در اشتباه نباشیم شما هم دعا کنید. توکل برخدا

RFN سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:08 ق.ظ http://www.rfn.ir

باز هم که قیاس مع الفارق (باید برم املاشو یاد بگیرم) کردی
حضرت علی که دارای عصمته و خودش حقه پس تکلیف کسانی که اونور ماجران مشخصه.
خدا هم که دیگه اصلا جای بحث نداره
همین حضرت علی وقتی ضربت میخوره میگه که با ابن ملجم با مهربانی رفتار کنن.
خود علی میگه که هر انچه برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند و .....
ما چقدر توی دینمون و حتی در رفتارهای سیاسی ائمه مهر و محبت سراغ داریم و چقدر خشم و توهین؟
ما میتونیم از ائمه الگو بگیریم اما بعضی جاها برای الگو گرفتم باید نزدیک به بینش اونها باشیم.
حرفها رو بدون در نظر گرفتن مقطع تاریخیشون و واکاوی شرایط اجتماعی نباید تحلیل کرد.
چقدر بده که مصادیق رفتاری و اخلاقی ما آدم هایی مثل کروبی یا خاتمی یا موسوی یا خامنه ای یا خمینی باشه. این ها مصداق نیستند. مصداق خداست و ائمه
ما در مصداق اختلاف نداریم
ما در نگاهمون از مصداق اختلاف داریم

سیره علی (ع) تا ابد برای همه ما درسه
حضرت امیر در برابر اغتشاش گران جمل چند بار نصیحت کردند اما وقتی دیدند اونها قصد پس گرفتن رایشون رو دارند همه رو کشتند و 10 نفر کمتر زنده موندند.
امام خمینی و رهبرو سرورم خامنه ای الگوی من در عصر حاضر هستند و مقام ولایت و من تابع هستم تا لحضه مرگ
شما رو نمیدونم ان شاءالله که تابع خدا و ائمه باشی

RFN سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 05:15 ب.ظ http://www.rfn.ir

خوب من برام حرف هایی که زدی قابل درک نبود
من مبنای تمام رفتارهام در زندگی عقل و احترام متقابله. واقعا هیچ وقت سعی نکردم که به کسی توهین کنم و بابت این اخلاق خوشحالم.
من واقعا لزوم توهین به مخالفین رو درک نمیکنم. اگر واقعا اینقدر آقای خامنه ای و اطرافیانشون به حقن پس چرا در کشتن امثال موسوی و خاتمی تعجیل نمیکنن. این که سیره حضرت علیست.
اگر آقای موسوی اینقدر گناهکاره و از عوامل شیطانه ژس چرا آقای خانه ای میگن که باید مخالفین رو جذب کرد؟
راستی حضرت علی وقتی میخواستن اونها رو بکش چه فحش هایی بهشون دادن؟

خب ما طبق سیره حضرت امیر بر مبنای جاذبه و دافعه کار می کنیم و مومن باید جاذبه و دافعه داشته باشه کسی که همه ازش تعریف کنند یا منافقه یا خیلی نادونه و کم عقلکه دشمن روش حساب باز نمی کنه اما مومن حتما دشمن هایی داره که سرسختانه میخوان حذفش کنن
پس این که میگی همیشه سعی کنیم مهربان باشیم سیره غلط دین مسیحیت تحریف شده است.
اشداء علی الکفار و رحماء بینهم
پیامبر خدا 23 سال منافقین رو تحمل کرد و در آخر هم هون ها مسیر دین خدا رو منحرف کردند چرا اونارو نکشت تا جانشینی به راحتی به حضرت امیر برسه؟؟
در ضمن میر حسین و کروبی خودکشی کردند نیازی به کشتنشون نیست!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد