منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

به فرهادی تبریک گفته و پای صندوق های رای می رویم

 

               

 

                                 

گاهی یک ابتکار و خلاقیت ساده درپدافند غیر عامل ، آفند طرح ریزی شده و مستحکم دشمن را آنچنان به هم میریزد و خنثی میکند که دشمن تا مدت ها گیج و ملنگ می ماند. هنر مدیریت استراتژیک این است که مدیران با رصد توطئه های رنگارنگ و پیچیده دشمن و انجام فرایند های خنثی کننده خسارات احتمالی را تا حد ممکن کاهش داده و تیر دشمن را به سوی خود او برگشت دهند.

سال هاست که مدیریت هنری تکلیف خود را در برخورد با برندگان خرس ها و نامزد های اسکارها و کن ها و این ها مشخص نکرده است. و گاها یا سلیقه ای عمل شده و یا سکوت شده است. دشمن نیز از این فضا استفاده کرده و دارندگان جانوران طلایی را مبارزانی نستوه و مظلوم در اذهان عمومی جاسازی کرده اند که حتی اجازه فعالیت هنری هم ندارند. و گاها با سوء استفاده از طبع حساس و هنری این افراد و عدم دشمن شناسی برخی از آنها ضمن تکریم و احترام افراطی ،آنها را به تریبون های اهداف سیاسی خویش تبدیل میکنند. این جاست که مدیریت استراتژیک به کمک مدیران هنری می آید .

به هر دلیل موجه و غیر موجه، سیاسی و غیر سیاسی فیلم فرهادی در آستانه اسکار است و نظر به تبریک رسمی وزارت امور خارجه آمریکا به وی بابت دریافت جایزه گلدن گلوب ،احتمال گرفتن اسکار توسط یک ایرانی قریب به 100% (99/99%) شده است.

این که این فیلم کمی تا قسمتی دل ایرانیان عاشق وطن را می جزاند و سیاه است و ... درست است حقیقتی است تلخ که تب خرسی و اسکاری ناخوادگاه کارگردانان مارا به این وادی سوق میدهد. اما در این شرایط بهتر است پس از اعلام دریافت اسکار توسط فرهادی به او تبریک بگوییم و بگذاریم تا برگردد و دوباره فیلم بسازد پروانه ساخت بگیرد، تهیه کنندگی کند،  مشکلی هم ندارد نیازی هم نیست تا برای این که فرهادی به وطن برگردد کسی در مجلات فرانسوی برهنه شود.

شاید فرهادی و دوستانش ندانند اما پشت پرده اسکار از الان زمینه را برای مانور تبلیغاتی روی جایزه او آماده میکند استارت این برنامه از سخنانی خواهد خورد که فرهادی  پس از دریافت جایزه  بیان خواهد کرد. سخنان فرهادی را نیز میتوان تا حدودی پیش بینی کرد. امیدواریم اصالت ایرانی این کارگردان بر احساسات و القائاتی که در ذهنش است غلبه کند و خود را با سخنانی اصیل و هوشمندانه در تاریخ ماندگار کند ان شاء الله. اما فرض بر این که در آن موقعیتی که کارگردانان بسیاری در حسرتش ماندند و مانده اند فرهادی  دوباره دلش برای جای خالی جعفر پناهی تنگ شود و یا از این بالا تر جایزه خود را با کمال احترام به کروبی  تقدیم کند! خب هیچ اشکالی ندارد هم دل خودش هست هم جایزه خودش. مسئولین محترم فرهنگی ما باید بسیار هوشیار باشند. الحمدلله جناب شمقدری در این مدت ثابت کرده اند که مقهور جوسازی های رسانه ای نمیشوند  کاری که به نظرشان صحیح می آید را انجام می دهند بنابراین بهترین حالت ،تبریک مدیران فرهنگی ایران به ایشان و آرزوی موفقیت هرچه بیشتر برای وی جهت بلند آوازه کردن نام ایران عزیز می باشد.

در غیر این صورت موج تبلیغاتی وسیعی که از مدت ها پیش طرح ریزی شده پیاده خواهد شد و هجمه های زیادی علیه کشور شکل خواهد گرفت تیتر های رسانه های معاند از خیلی وقت پیش آماده شده است:

·        فرهادی اجازه ورود به ایران را نخواهد داشت!

·        اولین برنده اسکار ایرانی از کشورش اخراج  و همه دارائی هایش توسط نهاد های انقلابی ضبط شد!

·        هزاران بازیگر هالیوودی در حمایت از فرهادی برهنه شدند!

·        ملت قهرمان ایران روز چهار شنبه آخر سال  در حمایت از فرهادی آتش بازی وسیعی خواهد کرد!

·        آیا فرهادی اعدام خواهد شد؟

·        حکم اعدام فرهادی به جرم گرفتن اسکار

·        نام گذاری نام های نادر و سیمین در ایران ممنوع شد!

تیترهای فوق کمی تا قسمتی قابل تغییر هستند که بستگی به مدیر شبکه دروغ پراکنی و سیاست دولت متبوع دارد  اما بالاخره مانور تبلیغاتی وسیعی شکل خواهد گرفت تا حضور میلیونی مردم در انتخابات مجلس را تحت الشعاع قرار داده و خوراک خبری رسانه های معاند جهت خالی نماندن عریضه در روز انتخابات فراهم باشد.  یادمان باشد بوق های تبلیغاتی استکبار اذهان جامعه غرب را در چنته خویش دارند  بنابراین ممکن است واکنش ها به جایزه فرهادی  ایران را سیاه تر از آن چیزی نشان دهد که فرهادی در فیلمش سعی داشته نشان دهد.پس وقتی جایزه اسکار را دادند به دست فرهادی، تبریک می گوئیم و خوشحال میشویم. ولی اشک شوق نخواهیم ریخت  و سریعا به هدف اصلی مان در روز انتخابات مجلس و فروپاشاندن اوهام شیطان بزرگ خواهیم اندیشید.


نظرات 1 + ارسال نظر
پیمان سه‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:36 ب.ظ

با تشکر از متن جالبت,دقیقا همینطوره ولی متاسفانه با اینکه اسکار هم گرفت ولی زیاد تو صدا سیما بازتاب نداشت...
باز هم خداروشکر که اسکار گرفت...همه ی ایرانیان باید به این اتفاق افتخار کنن ولی ناگفته نماند که باید منتظر سوءاستفاده ی سیاسی ازین فیلم باشیم,امیدوارم جناب فرهادی راه دکتر سروش,مخملباف,فراهانی,و... رو نره چون واقعا حیفه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد