منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

از تو به یک اشارت یا از تو حکم ولایتی؟

ممکنه خیلی این شعار رو دیده یا شنیده باشید که از تو به یک اشارت از ما به سر دویدن معنا و مفهومش هم کاملا مشخصه یعنی سرور من شما لازم نیست رک و راست مفهومی رو به من منتقل کنی فقط ابرویی خم کن تا با سر برای اطاعت امرت بروم. وقتی کسی این حرف را صادقانه با مرادش در میان میگذارد یعنی اطاعت از دستور تو را نه تنها برخود واجب میدانم بلکه تاخیر در فهم منظور تو را نیز برخود جایز نمیدانم و اگر موردی پیش آمد افسوس می خورم که چه بر سر قلب من آمده که منظور مولایم را درک نکردم.

حضرت حجه الاسلام پناهیان(حفظه الله) داستان زیبایی را معمولا در روز عاشورا نقل میکنند که تکان دهنده است:"آورده اند که یکی از اصحاب امام قبل از روز واقعه از امام اجازه خواست تا به دیدار اهل و عیالش برود ، وصیت کرده و سریع برگردد تا در رکاب حضرتش شربت شهادت نوشد. امام رخصت دادند اما فرمودند: فلانی برو اما زود برگرد"

این جمله امام را میتوان دارای دو معنی دانست یکی معنای منطقی و دیگری معنای دلی معنای منطقی یعنی همان که ظاهر و مشخص است مرید برود اما زود برگردد اما معنای دلی یعنی فلانی نرو! نرو! اگر آن حسرت به دل مانده کمی اهل دل بود معنای دلی کلام حضرت را درک می کرد و می ماند و نامش در زمره بهترین شهدای عالم قرار میگرفت. اما رفت که برگردد اما هنوز برنگشته است...

شیعه تفاوت های بسیاری با بقیه مذاهب اسلامی دارد شیعه زمامدارانش را دوست دارد و عاشقشان می شود.دل می بازد مستشان می شود.نه این که چون اطاعت از آنان واجب است از ترس خدا اطاعت کند بیش از این است مرام شاگردان مکتب علی(علیه السلام)

وباز آورده اند که عبدالله ابن عباس صحابی بزرگ پیامبر(صلوات الله علیه و آله) و امیر مومنان(علیه السلام) در مکه خدمت امام حسین(علیه السلام) شرفیاب شد امام شرایط را برای وی بازگو کرد و قصد و نیتش و سرانجام کارش را بیان نمود و از او پرسید که آیا یاریش می کند؟ می دانید ابن عباس چه پاسخی داد؟

"مولای من اگر شما به من دستور دهید و امر کنید حتما با شما خواهم آمد!!"

ای پدر آمرزیده وقتی حضرت ساعتی از مظلومیت اسلام و قرآن ناطقش سخن میراند یعنی وظیفه همه این است که یاریش کنند تو بدنبال دستور و حکم ولایتی می گردی؟حضرت باید نامه رسمی بنویسند و شمارا دعوت به یاری دین خدا کنند؟این همه سخنرانی حضرت در مکه را نشنیدی؟ فقط منتظری حکم به تو شود؟

این ها همه  عبرت است و عبرت. تاریخ سراسر عبرت است و عبرت  

عبرت برای من که میخواهم منتظر باشم می خواهم تمرین کنم برای روزهای بعد از آمدنش

مرید چشم به دهان مراد می دوزد و از میان کلماتش منظور را درک می کند و سریعا اجرا میکند البته هرکسی را نمیتوان مرید نام نهاد مرید شدن فقط به صرف ادعا نیست باید پیر دیر بود باید سردو گرم چشیده بود اما وقتی چنین مریدانی به این درو آن در میزنند که ایهاالناس حضرتش به مصلحت نمیدانند چنین شود این واضح و مبرهن است. آقایان می فرمایند نه خیر اگر چنین بود حتما به بنده دستوری نوشته ای ارسال می کردند!

حالا دیدید که همانطوربود سربسته گفتم و سربسته بغضم را خوردم اما حضرات که نامه اطاعتشان به سرعت برق زمان را درنوردید و سایت ها را پر کرد کمی هم سرعت گیراییشان را بالا ببرند برای من عامی شاید عیب نباشد اما برای شما عیب است که نتوانید نظر حضرت عشق را درک کنید و منتظر حکم ولایتی بمانید.

قانون اساسی جای خود و حرمتش واجب،مجلس شریف اسلامی جای خود و حرمتش واجب،حقوق نمایندگان عزیز ،محترم و جای خود اما موقعیت سنجی و درک درست مصلحت و شرایط از مشخصه های یک ولایتمدار بصیر است ولایتمداری که بصیرت ندارد جز هزینه برای ولایت سودی نخواهد داشت.

الان شرایط بدر و حنین است تا نابودی اسرائیل ساعتی بیش نمانده فرصت سعی و خطا نداریم باید در یک حرکت سریع چشمان شیطان را کور کرد پس همه عزیزان وسروران چه رهروان چه پیروان چه اصولیان و چه اصلاحیان آنان که عاشق حضرت عشق هستند نگذارند هزینه اضافی بدهیم چشمانشان باز باشد یا علی بگویند و اگر خوابند آبی خنک از چشمه بصیرت به سروصورتشان بپاشند افاقه نکرد اسمم را عوض میکنم!

البته نکته ای رو عرض کنم همه کسانی که مطیع امر ولایت هستند نزد خداوند متعال ماجورند چه کسانی که با اشاره حضرت دویده اند و چه کسانی که با حکم ولایتی آمده اند و حتی کسانی که خیلی دیر آمده اند اما خود را رسانده اند همه اینها نزد حضرت حق جل و علی ماجورند اما والسابقون السابقون اولئک المقربون

نظرات 1 + ارسال نظر
نقد آزاد دوشنبه 18 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:21 ق.ظ

سلام
عالی بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد