منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

نهم ربیع الاول عید غدیرثانی

سالهاست که شام شهادت مولای ما ابامحمد حسن بن علی العسکری (ع)رخت عزا از تن برون می کنیم و لبهایمان به خنده می شکفد که آغاز ولایت و امامت امام عصر (عج) شده و باید شادی کردوتبریک گفت و تهنیت.

کاری که به مذاق برخی از اهل منطق خوش نمی آید و شبهه و اشکال میکنند که چگونه میتوان در شام غریبان پدر امام عصر(عج)  رخت شادی پوشید و درحالی که حضرت عزادار است به ایشان تبریک گفت؟

پاسخ قدری توضیح می طلبد.

250 سال تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر و رنج و مشقت های فراوان 13 معصوم ،مظلومیت ها و غربت ها،زندان ها و شهادت ها بر این خاندان نورانی گذشته است تا امانتی بزرگ از سوی خداوند متعال به ذخیره او بقیه الله(عج)  برسد. چشمان تمام عالم به این مقطع از زمان دوخته شده است. امامان نهم تا یازدهم در یک فرایند بسیار پیچیده اطلاعاتی تمامی همت خود را صرف کردند تا زمینه جهت تولد آخرین حجت خدا روی زمین آماده شود و شیعیان زمینه پذیرش امام غایب را داشته باشند و دشمنان هم از تولد او بویی نبرند.در میان این بزرگواران بیشترین سختی و اضطراب را حضرت امام حسن عسکری(ع) متحمل شدند. ایشان مسئولیتی بسیار بزرگ را به دوش می کشیدند و وظیفه حفاظت و صیانت همه جانبه از مهدی موعود را بر دوش می کشیدند تا از یک طرف جان شریفشان را از خطر دشمنان خدا حفظ کنند و از طرف دیگر با رعایت تمامی اصول امنیتی به شیعیان بفهماند که امام دوازدهم(عج)  متولد شده و پس از او زمامدار شیعیان خواهد بود. داستان تولد شگفت انگیز حضرت حجت(عج) را همه شنیده ایم. تنها شاهد تولد ایشان عمه مکرمه شان هستند. هیچکدام از اعضای خانواده امام از این تولد مبارک خبر نداشتند.پس از تولد به فراخود موقعیت های گوناگون و با احتیاط کامل حضرت عسکری (ع) امام عصر را با بزرگان موثق شیعه کسانی که حافظ سر اهل بیت بودند نشان دادند تا دلهای شیعیان راستین را به راه راست بعد از خود رهنمون سازند. وصیت حضرت امام حسن عسکری نیز به صورتی تنظیم شده که انگار فرزندی ندارند. لذا علمای اهل سنت با استفاده از این اسناد اعلام میکنند که امام عسکری(ع) فرزندی نداشته اند.

بار ها ماموران خلیفه  به طور ناگهانی به خانه حضرت حمله میکردند و تمامی خانه را زیرو رو می کردند تا اگر تولدی صورت گرفته آگاهی یابند. درآن شرایط بسیار سخت با مدیریت حضرت امام حسن عسکری(ع) جان شریف فرزندشان به اذن خداوند از خطر حفظ شد. اما به دلیل شرایطی که گفته شد پس از شهادت حضرت اختلاف شدیدی در بین شیعیان افتاد. عده ای جعفر کذاب را امام بعد می دانستند و عده ای امام یازدهم را امام آخر. فرقه های متعددی در شیعه بوجود آمد. اما به همت اقدامات امام یازدهم و کمک حافظان سر اهل بیت، شیعیان راستین با علم به حضور ایشان به کسوت شریف شیعه اثنی عشری نائل شدند. تشرف به این کسوت شریف آنقدر دارای ارج و قرب والایی است که هرکس بدین افتخار نائل آید سرتاپا شادی و وجد شده و خداوند متعال را به خاطر همچین لطف بزرگی شاکر خواهد بود.

برخی از علما نهم ربیع الاول را غدیر ثانی نامیده اند بدین معنی که پس ازبیعت با امیر مومنان در روزغدیر، شیعیان با بیعت با امام دوازدهم در روز نهم ربیع الاول اطاعت محض و تمام و کمال خود را از شجره طیبه امامت و ولایت از امام اول تا امام خاتم اعلام می کند و خط بطلان بر تمامی فرق دیگر می کشد. افتخار بیعت با امام عصر(عج) وشناخت و معرفت نسبت به امام حی و حاضر آنقدر شعف انگیز است که دلهای شیعیانش را به وجد می آورد. لذا در این عید بزرگ نه تنها شیعیان بلکه همه انبیاء و اوصیاء و ملائک الهی شادند و برای سلامتی امام عصر(عج) دعا کرده و عرش را چراغانی می کنند.

ما نیزدر این عید بزرگ به شکرانه این موهبت الهی جشن میگیریم و از خداوند متعال فرج آن حضرت را خواهانیم.

 

نظرات 3 + ارسال نظر
pink پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:56 ق.ظ http://pinkgeologist.blogfa.com

سلام...تو وبم ختم سوره یس گذاشتم .. اگه دوست داشتین شرکت کنین یک سر بزنین....

امیر حسین پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:53 ب.ظ

سلام امیدوارم زود به زود دست به قلم بشی کجایی؟ عالی بود مثل همیشه.

مهدی کوچک زاده پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:58 ب.ظ

سلام
"آقای هاشمی! مقدس های باصطلاح معتدل به امام زهر چشاندند" را در http://kouchakzadeh.blogfa.com/post-227.aspx بخوانید و به دیگران هم توصیه کنید!
اجرتان با امام و شهیدان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد