منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

تندیس باروت نمناک برای دکتر حسن عباسی!

چندی پیش تندیس باروت خیس طی مراسمی که در شلمچه برگزار شد برای میشل اوباما ارسال شد. این تندیس سالانه به فردی از دشمنان انقلاب اهدا می شود که ناخوداگاه قدمی در راستای کمک به اهداف ایران اسلامی برداشته باشد. میشل اوباما با اعلام جایزه اسکار برای فیلم ضد ایرانی آرگو بالاخره سیاسی بودن این جایزه را که نظر همیشگی هنرمندان متعهد اسلامی بود ثابت کرده و بر فرمایشی و دولتی بودن فیلم آرگو اذعان کرد.

خانم اوباما بدون این که خودش بخواهد کمک بزرگی به جبهه فرهنگی اسلامی کرد تا چشمان جهانیان بار دیگر شاهد صحت و سقم نظرات ایران عزیز باشد.

تندیس باروت خیس برای خانوم اوباما پست شد و اگر پست پیشتاز بوده باشد احتمالا الان پستچی درب خانه ایشان رفته و تندیس را تقدیم کرده و ایشان هم  شاید از روی خصلت های زنانه آن را برای خواهر شوهرش فرستاده باشد!

اما بحث ما اهدای تندیس باروت نمناک به دکتر حسن عباسی است. دکتر حسن عباسی از استراتژیست های خوش بیان و خوش فکر و متعهد انقلابی است که تحلیل های وی معمولا طرفداران زیادی دارد. تحلیل هایی که تمامی حوزه های فرهنگی سیاسی نظامی و اقتصادی را در می نوردد و حد و مرزی ندارد. از سینمای هالیوود تا نظامات سیاسی حاکم بر منطقه و  حتی مباحث ایدوئولوژیک  از نظر ایشان دور نمی ماند و در هر حوزه ای دستی بر آتش دارند.

اما مدتی پیش در برنامه دیروز امروز فردا تحلیلی ارائه دادند که شاید بتوان با کمی چاشنی مزاح ایشان را مستحق دریافت جایزه باروت نمناک دانست. باروت نمناک تندیس خیسی است که از طرف این وبلاگ به کسانی اعطا میشود که باوجود تعهد و علاقه به مبانی و آرمان های انقلاب اسلامی ناخواسته و از سر غفلت به برنامه های استکبار جهانی کمک می کنند! 

 

 

 

                           

دکتر عباسی  علت شکست آمریکا در طبس را استفاده از هلیکوپتر های فرسوده دانست که یکی از فرماندهان نیروی دریایی آمریکا به این عملیات اختصاص داده بود. ایشان بحث طوفان شن را کاملا رد کردند و ادعا نمودند که طوفان شن را ما در رسانه ها مطرح کردیم و آمریکا هم بر موج ما سوار شد اما دلیل اصلی همان هلیکوپتر های فرسوده بود!!

در سی سال گذشته ضربه ای که آمریکا در طبس خورده  آنچنان سهمگین و حیرت آور بود که هنوز کارشناسان نظامی سرگیجه دارند. معاون وقت رئیس جمهور امریکا در این باره می گوید : با هر تکان دست آقای خمینی  در حسینه اش یکی از هلی کوپتر های ما افتاد.

آیا او نمی توانست درحالی که تمامی قدرت های غرب در بهت به سر میبردند با گفتن این جمله که هلیکوپتر ها فرسوده بودند آبی بر آتش جان ارتش آمریکا بریزد؟

در حالی که آمریکای جهانخوار تمامی تلاشش را میکند تا به افکار عمومی جهان القا کند بحث امداد  غیبی و کمک خداوند به انقلاب ایران مطرح نبوده و اشتباهات ما در محاسبات باعث شکست شده است، یکی از تحلیل گران و استراتژیست های ما به کمک آنها شتافته و اصرار دارد که علت شکست طوفان شن نبود بلکه خود امریکایی ها از تجهیزات فرسوده استفاده کردند.

عجب حالی کرد پنتاگون این شب عیدی . سخنگوی وزارت دفاع امریکا میتواند با خیال راحت ادعا کند بله ما که میگفتیم  اشتباه محاسباتی داشتیم پس ای مردم دنیا در ماموریت های آتی دیگر هلیکوپتر فرسوده نمی آوریم و هیچ کس به دادتان نخواهد رسید!  ار همه اینها گذشته در باب این حادثه نص صریح حضرت امام(ره) آمده است .حضرت امام می فرماید: شن ها مامور الهی بودند. پس نیازی با اجتهاد حضرات و تحقیقات اضافی نیست. اجتهاد در مقابل نص؟

خدا رحم کرد دشمنان ما  این روزها به خویش مشغولند وگرنه اسرائیل اعلام می کرد علت شکست در جنگ سی و سه روزه خیس شدن باروت هامان در باران بود!

و حزب بعث  عراق نیزعلت فتح فاو در جنگ تحمیلی توسط دلاوران ایران اسلامی را سرد بودن هوا و نبودن پتوی اضافی  اعلام می کرد!

خوب است دکتر عباسی هر از گاهی در بین مطالعات استراتژیک کتاب نشان از بی نشان ها  و سایر کتب مربوط به عرفان اسلامی را مطالعه نمایند تا ذهنشان بیش از حد معادله ای نشود.

نظرات 33 + ارسال نظر
دانشجو یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 05:00 ب.ظ

درود
استفاده کردم

[ بدون نام ] یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:47 ب.ظ http://basnet.ir

با سلام و احترام، مطلب جنابعالی در شبکه وبلاگی مجاهدان مجازی نشر گردید.
با تشکر
Basnet.ir

مهرداد دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 03:52 ب.ظ

جناب به اصطلاح عمار
لازم است تا به شما هم تندیس باروت مرطوب بدیم که حتی وقتی خود برنامه رو ندیدید اومدید تحلیل کردید.
چرا حرف های دکتر عباسی رو تحریف می کنید و صرفا به شنیده ها بسنده.
اولا ایشون طوفان شن رد نکردن و این دروغ اشکار و تهمتی است که شما زدید.
ثانیا مطمئن باشید عقل ایشون خیلی بیشتر از امثال شما کار میکنه که بدونه کجا استکبار سود میبره و کجا نمیبره
ثالثا جناب ، دکتر در پی جواب داد به شبهه امریکایی هایی بود که اکنون ادعا دارند حادثه طبس صرفا یه حادثه طبیعی بود و اگر اتفاق نمی افتاد ما با برنامه ریزی دقیقی که داشتیم در این عملیات قطعا پیروز میشدیم و چند تا پاپتی ایرانی نمی تونند جلوی مارو بگیرند .
دکتر به این ها اعلام کردند که خیلی به برنامه ریزی و تاکتیک خودتون افقتخار نکنید که ما خبر داشتیم که در این عملیات اشتباهات فاحشی از شما سر زده و از بی عرضه گی خودتون هم نمیتونید چشم پوشی کنید
لذا بحث ایشون در کل این بود :بی عرضه گی امریکایی ها + طوفان طبس (معجزه) هر دو عامل باعث این شکست شد
لطفا توبه کنید

سلام علیکم
اولا بنده برنامه رو کاملا دیدم و مانند میلیونها ایرانی در بهت و حیرت ماندم!
دوما دکتر دقیقا می فرمایند بحث طوفان شن رو ما در رسانه ها مطرح کردیم و آمریکاییها روی موج ما سوار شدند!لطفا دوباره برنامه راببینید!

سوما قطعا عقل دکتر عباسی از عقل ما بی سواد ها بیشتر کار میکند ما به عقل ایشان تندیس ندادیم به تحلیل غلط ایشان دادیم!

mahdi دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 06:03 ب.ظ

salam. albate in 2ta masale ba ham monafati nadare ha. benazaram ghaziye barax hastesh. joda kardan injur masael be nazar ye no secularism makhfi hast. midoonin, injuri 2 sahat baraye tabiine padideha ijad mishe. yeki khodemun va digari khoda. ma bayad dar hamekar va hamechi khodaro bebinim. hala harf ziyade va lobbe matlab inke mamur boodan shenha va matalbi ke doctor abbasi goftan, baham monafati nadare. omidvaram ta alan kafar nashode basham.

سلام ما هم نمیگیم منافاتی داره اما دکتر عباسی تحلیلی رو ارائه داد که به نفع استکباره
در هر حال اینگونه تحقیقات استراتژیک باید از روند خودش به دست مردم برسه نه در یک برنامه تلویزیونی زنده یه دفعه مردم رو ببره به کما

عمارنامه دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 06:31 ب.ظ http://www.ammarname.ir

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/link/20469
ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
یا علی

سلام
با تشکر

بی سواد دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 07:36 ب.ظ

سلام
موندم کی طوفان شن رو دیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سند مدرک بیارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام
دوست عزیز حداقل 20 تا 30 نفر همزمان با وقوع این حادثه در یک اتوبوس عبوری توسط نیروهای آمریکایی گروگان گرفته میشوند این عزیزان قادر به تشخیص فرسوده بودن هلی کوپتر ها نبوده اند اما بعید است که طوفان شن را نتوانند تشخیص دهند !

سما دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:38 ب.ظ

سلام
با توجه ب تحلیل شما آمریکا ابر قدرتی است که خداوند فقط با بلند کردن شن ها قادر به جلو گیری از آن ها بوده است و هیچ گاه امکان نداشته و ندارد که آمریکایی هایی باهوش و توانا در استراتژی های خود خطا کنند. همان طور که طوفان شن می تواند به خواستخدا باشد اختلاف میان دشمنان اسلام نیز در حوزه خواست خدا قرار می گیرد.باور کنید که قدرت الهی در حد قدرت شیطان فیلم های هالیوودی نیست که فقط درخت ها را بتکاند یا بادی بفرستد. در ضمن نسبت دادن این عمل که امام رحمه الله علیه با تکان دست هلیکوپتر ها را زمین می زد چه سندی و چه شاهدی دارد؟ من فکر می کنم به جای این نسبت های ماورایی که هزار باب فتنه باز می کند از قدرت ایمان امام حرف زدن بسیار مناسب تر باشد.
و من الله التوفیق

سلام
واقعا معنی تحلیل ما این بود؟ الکی میگی!
خداوند متعال سپاه ابرهه رو با مرغان آسمان و سنگ ریزه به هلاکت رسوند (سوره فیل آیه 1 الی آخر)
احتمال خطا از طرف آمریکایی ها هم بوده است
برادر یا خواهر گرامی!! یادداشت را بخوانید دقیق بخوانید معاون وقت رئیس جمهور آمریکا این حرف را میزند که آقای خمینی با حرکت دستانش... و این حرفش تمثیل است یعنی قدرتی مافوق قدرت بشری ما را شکست داد شما سند و مدرک میخواهید؟ نسبت ماورائی به امام داده ایم؟ لطفا وقتی از یک نویسنده عصبانی میوشید قبل از نظر دادن با دقت و منصفانه یادداشتش را دوباره بخوانید!

[ بدون نام ] دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:56 ب.ظ

سلام . دوست عزیز دقت کن که در همان برنامه هم دکتر عباسی بیان کردند که هلی کوپترهای فرسوده منافاتی با وقوع طوفان شن ندارد . حتما لازم نیست که امدادهای غیبی را آن طور که شما تفسیر کردی معنی کنیم ، هرگونه کمک خداوند به جبهه حق امدادهای غیبی است . قرار است جناب عباسی در سالگرد حادثه طبس گزارش کامل تحقیقات خود را ارائه نمایند . إن شاءالله که نه من و نه شمادر آن روز جزء پشیمان ها نباشیم . یا علی

سلام
دکتر فرمودند هلی کوپتر های فرسوده منافاتی با امدادغیبی ندارد اما بحث طوفان شن را ساخته ما عنوان کردند.

سعید سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:29 ق.ظ

با سلام
آنچه بنده از مطالب شما متوجه شدم این بود که فرموده بودید که جناب آقای عباسی از سر غفلت مطالبی را در یک برنامه ایراد کرده است، خواهشمند است قبل از هرگونه اظهار نظر برنامه مدنظر خود را چند بار بازبینی بفرمائید. شاید آنچه شما به آن غفلت مینهید در سخنان دکتر عباسی از سر توجه باشد.

سید محسن سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:34 ب.ظ http://www.smohsen.parsiblog.com

سلام، من برنامه رو کامل دیدم، اولا آقای عباسی نگفتند بحث طوفان شن کاملا اشتباهه و همچنیم امداد غیبی.
دکتر عباسی گفتند اتفاقا خراب بودن هلیکوپترها هم امداد غیبی بوده، طوفان شن هم قبول داشتند، اما دلیل اصلی رو همون فرسودگی هلیکوبترها میدونن.
در ضمن، این مطلب هم گفتند که به دلیل اینکه قرار بوده این 7 یا 8 هلیکوبتر در ایران رها بشن و آمریکایی ها با هواپیما یا جت برگردن، پس دلیلی نداره هلیکوپترها دسته اول و عالی باشن، چرا؟ چون میفته دست ایرانی ها و آمریکا هم این رو نمیخواسته، پس هلیکوپتر فرسوده خودش رو میفرسته، حالا، طوفان شن هم کمک میکنه و در نتیجه این هلیکوبترهای فرسوده سقوط میکنن.

نکته بعد هم اینکه دکتر عباسی یه شخصیتی هستند که تحقیقات پژوهشی و راهبردی انجام میدن، همین جور روی هوا که حرف نمیزنن.

نکته بعد: همین جور که میدونید، دکتر عباسی در بین افراد مذهبی و متعهد، فرد محبوبی هستند، پس بیخود و بی جهت نمیاد خودش رو خراب کنه بین این افراد، پس حتما حتما حرفش حساب کتاب داره و درست میگه.

پیشنهاد میکنم یه بار دیگه دقیق برید صحبتهاش رو گوش کنید.
خواهشا نظرم رو ثبت کنید. تشکر
یاعلی (ع)

سلام
دکتر عباسی عزیز روی چشمان ما جادارند ایشان اهل مطالعات راهبردی هستند قبول اما حرف ما این است که گاهی تحلیلی ارائه میشود که از گوینده انتظار نمی رود و بیشتر آب به آسیاب دشمن می ریزد.
مثلا عزیزی از تحلیل گران متعهد چندی پیش تحلیل کرد که سوریه برای ما بسیار مهم است حتی اگر مثلا درخوزستان جنگ شود ابتدا باید به کمک سوریه شتافت !(نقل به مضمون) من بی سواد کاملا بی مغز بودن این تحلیل را احساس می کنم شما را نمیدانم

هم قدم سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:44 ب.ظ http://hamghadameravi.blog.ir

سلام. ممنون از مطلبتون. یه نکته‌ی دیگه هم هست! آمریکا ماهها سر آزاد کردن جاسوساش تمرین کرد، لانه جاسوسی رو تا ورزشگاه هفتم تیر، شبیه سازی کرد! کلی هزینه برای آموزش نیروها ویژه‌ی این کار انجام داد. کلی خرج کرد از اون سر دنیا بیاد و این عملیاتو انجام بده و ... اون وقت با هواپیما و بالگرد فرسوده بخواد این کارو انجام بده؟؟؟ اصلن باورکردنیه؟! این حرف از آقای عباسی خیلی عجیب بود! تندیس حقشه!!

احسان سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:58 ب.ظ

سلام
ای کاش شما هم کمی انصاف می داشتید. تقطیع سخنرانی در راستای اهداف خویش کاری ناپسند و دور از انصاف و غیر الهی است.

سلام
ما تقطیعی نکردیم فقط تقطیع ایشان از حادثه را قبول نداریم.
تازه مگر دکتر عباسی کاندیدای ریاست جمهوری شده که ما جهت اهداف خویش! ایشان را تخریب کنیم؟!
خداوند مارا ازاهالی انصاف قرار دهد و دکتر عباسی هم از این به بعد حواسش باشد که هر حرف جدید و نویی تحلیل نیست!

طبس نیوز چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:07 ب.ظ http://tabasnews.ir

سلام
واقعا جالب نوشتید.
منبع در سایت طبس نیوز تصحیح خواهد شد.

مصطفی چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:16 ب.ظ http://imagesofgod.mihanblog.com

سلام علیکم

در مورد بحث دکتر عباسی در مورد صحرای طبس باید بگویم من طرفدار ایشان نیستم و انتقاداتی هم به ایشان دارم، اما مگر امداد غیبی خدا فقط شن های صحرای طبس است؟ بر فرض که کهنه بودن هلیکوپترها هم یکی از عوامل شکست عملیات باشد، آیا این نیز امداد غیبی نیست؟ آیا اساسا چیزی خارج از اراده خدا اتفاق می افتد؟ شهدای ما، خود امام ما، مقاومت ما در برابر قدرت های مادی این ها همه به مدد امدادهای غیبی خدا و ملائکه و امام زمان (عج) است که همیشه به مومنین در سختی ها کمک می رسانند.

سلام و درود بر شما
دقیقا درست می فرمائید
اما آمریکا به دلیل شکست مفتضحانه اش در طبس سالهاست به دنبال راهی است تا اثبات کند شکستش به دلیل اشتباهات خودش و یا اهمال نیروها و فرماندهان نظامی اش بوده و اگر این اشتباهات نباشد او قطعا برنده است ما میگوئیم نه این طور نیست تو اگر تمامی معادلات را محاسبه کنی معادلاتت به نسیمی به هم میریزد اگر خدا بخواهد

امید 17ساله جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 03:52 ب.ظ http://http://taraneye-omid.blogfa.com/

آقای یزدانی سلام!
من نوشته ی شما رو تو سایت صراط دیدم! در مورد چیزی که نوشتی اولا ازت تشکر میکنم که تو نظراتت بی ادبی خاصی نبود چون بعضیا چشمشونو میبندن و هر چی میخوان بگن ولی نقد شما محترمه!
اما جواب من! همونطور که خودت گفتی آقای عباسی یه استراتژیست خوش فکره با اینکه از لحاظ سیاسی من گرایشم اصلاح طلبیه و آقای عباسی اصولگرا اما همیشه طرفدارش بودم و هستم چون نظراتش کلیشه ای نیست و مهم تر از همه با کسی هم تعارف نداره!
با اینحال هدف من بت کردن آقای عباسی هم نیست به هر حال مثل همه متفکرا اشتباهاتی داره! تو این مورد هم راستش من زیاد در مورد درست بودن یا نبودن حرف آقای عباسی اطلاعی ندارم ولی این باعث نشه که بگیم کلا دکتر تو همه زمینه ها استباه فکر میکنه! اصلا اینطور نیست!
من سه ساله که ایشونو میشناسم و نظراتشون تو مسائل اقتصادی و فرهنگی انصافا پخته و خوبه!
خدا نگهدارت!

سلام برشما
بنده نسبت به شخصیت و بسیاری از نظرات دکتر عباسی بسیار احترام قائلم اما برخی ازتحلیل های ایشان را خیلی قبول ندارم مثلا با تحلیل های سینمایی هالیوودی ایشان به قول بروبچ حال نمیکنم در مورد این بحث طبس هم که زد تو حالمون اما کلا کارش درسته

ali شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:40 ق.ظ

بچه جون اگر عباسی ها نبودن لباس زیرای خودت و اطرافیانتو نمیتونستی عوض کنی
اندازه دهنت صحبت کن
نقد و اشکال مهم نیست
توهین که اذیت میکنه
هشتاد نسل بعد آدم هایی مثل تو حتی نمی تونن تو یک موضوع که عباسی حرف میزنه حرف بزنه
پاشو لباساتو عوض کن الانم.............

سلام بر خودم و اطرافیانم!
متاسفم برای دکتر عباسی عزیز و همسنگران عزیزترش که طرفدارانی چون شما باعث ریختن آبروی آن عزیزان می شوند متاسفم!

محمد شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 03:16 ب.ظ

سلام
دوست عزیز خواهشا وقت کردی یکبار دیگه اون صحبتها رو گوش کن مطلبی هم که نقل قول کردی برخلاف واقعیت بود به نظر من با این پستت به قول خودت تندیس باروت رو زیر سوال اساسی بردی
یا حق

سلام علیکم
بنده و میلیونها ایرانی که برنامه رادیدیم از جمله دکتر که" طوفان شن رو ما در رسانه هامون مطرح کردیم و آمریکا روی موج ما سوار شد" رو به خاطر داریم و خواهیم داشت!
حرف بدی هم نزدیم میگیم دکتر جون دوستت داریم اما یه کم با دقت تر باش

میثم صفائی یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 07:58 ب.ظ http://ms@mahyas.co.ir

هوالحکیم

برای گوساله پرست شدن قوم یهود و دست کشیدن از خدا پرستی این قوم فقط یک روز زمان کافی بود تا دوباره همانی شوند که بودند. این تزلزل عقیده فقط یک دلیل داشت و آن هم فقدان ریشه ای سالم در باور آنها بود؛ و تا امروزعدم سلامت فکری آنها باعث شده این چنین در طول تاریخ ذلالت و گمراهی را لمس کنند. این قوم باور نکرد دست و پا خواهد زد در فقر فکر و ایمان اگر باور نکند موسی علیه السلام معجزه آور از سوی خداست. آنها ستاره و اژدها را در دستان پیامبر خدا دیدند و باور نکردند. و این دیدن ها و باور نکردن ها تا امروز ادامه دارد اما نه تنها از سوی یهود بلکه از سوی ما مسلمانان مدعی نیز. و حال این نشانه و آیتی است برای کسانی که معجزات الهی را فقط شق القمر و ستاره از آستین در آوردن می دانند. معجزه چیست؟ معجزه از عجز بنده و قدرت مطلق پروردگار قلمداد می شود؛ بنابراین ما هر لحظه غوطه ور در معجزات الهی هستیم. نفس کشیدن، راه رفتن، غلبه بر پهباد دشمن و نمونه هایی دیگر از این قبیل که در اینجا مجالی برای پرداختن به آن نیست همه معجزات الهی هستند. در برنامه "دیروز امروز فردا" از زبان تنها حکیم و استراتژیست جهان اسلام، طوفان شن در طبس در الویت دوم عنوان شد و اهم موضوعِ سرنگونی هواپیما های دشمن، کهنگی و فرسودگی آن ها بیان شد. این جملاتِ همراه با ادله علمی، فکری و ایمانی اعتراض دوستان حاضر در برنامه و حتی اهل رسانه در برنامه "صرفا جهت اطلاع" را در پی داشت با این دلیل که :"شما معجزه الهی را زیر سؤال بردید و چطور می شود کشور ابرقدرت آمریکا برای چنین پروژه ای عظیم از هواپیماهای اسقاطی خود استفاده کند". اهل مدعی رسانه در ایران در طرح پرسش و انتقاد طلایه دار کشورهای دیگر هستند اما به دلیل فقدان عقبه فکری و ریشه های معرفتی از سؤالاتی به عنوان نقد بهره می گیرند که گاهی برایشان حکم تف سر بالا را پیدا می کند. این دوستان نفهمیدند تعبیه یک فکر غلط و نادرست (استفاده از هلی کوپترهای فرسوده) از طرف خداوند در ذهن کلاش، مخدوش و بی خرد ورزانه رئیس این عملیات، خود یک معجزه است. خداوند با این کار حماقت آن ها را برای ما رو کرد و آبروریزی بیشتری را برای آن ها رقم زد؛ و این به نفع ما شد. نمونه‌ی این دست بی‌تدبیری‌ها و اشتباهات در ارتش ایالات متحده، و به طور خاص در نیروهای ویژه‌ی آن کشور، در عملیات‌های مهم دیگر نیز رقم خورده است. از جمله، «نبرد موگادیشو» در سال 1993 است که ریدلیاسکات، کارگردان مشهور آمریکایی، فیلمی به نام Black Hawk Down در سال 2001 را از روی آن ساخت.


این عملیات که علیه یکی از رهبران گروه‌های شبه نظامی آفریقایی در شهر موگادیشوی سومالی انجام شد، همراه با فضاحت بالایی برای نیروهای ویژه‌ی آمریکایی تمام شد. این فیلم، مبتنی بر واقعیت، نشان داد که چگونه با سقوط یکی از هلی‌کوپترهای بلَک‌هوک، کل عملیات تحت تأثیر قرار گرفته و طرح آن به هم ریخت. دست بر قضا در بین نیروهای ویژه‌ی آمریکایی، تیم Delta Force هم حضور داشتند که قبل از موگادیشو، در طبس نیز افتضاح دیگری به بار آورده بودند به دلیل اینکه اکثریت مردم ایران تخصص نظامی ندارند می توان گفت علت عدم پذیرش این واقعیت‌ها ذهنیت نا آگاه ایشان نسبت به ارتش ایالات متحده است. ارتش آمریکا در عمده‌ی جنگ‌های بزرگی که پس از جنگ جهانی دوم در آنها حضور داشته موفقیت لازم را به لحاظ نظامی کسب نکرده، از جنگ ویتنام گرفته تا افغانستان و عراق. اما وقتی از قوی‌ترین ارتش جهان پرسیده می‌شود بی‌شک نام آمریکا برده می‌شود. این تصویر و Image از توان نظامی آمریکا، تنها ساخته و پرداخته‌ی هالیوود است. مهارتی که فیلم ساز ایرانی از درک آن عاجز است. لذا چشم‌ها را باید شست جور دیگر باید دید. واقعیت‌ها را باید دید. انبوه عملیات‌های ریز و درشتی که آمریکایی‌ها با بی‌تدبیری‌ها، ترسیدن‌ها و حماقت‌های خود به باد فنا داده‌اند اگر فهرست شوند، سر به درازا می‌گذارند که در این جا تنها به نمونه‌ای از آنها اشارشد.

حضرت امام (ره) در ابتدای انقلاب به ما فهماند که دشمن شما که دشمن اسلام است عددی نیست و از او نترسید، چرا که دشمنان شما از احمق ها هستند؛ اما اینکه برخی از دوستان با ظاهری بسیار موجه اصراری خلاف این مسئله را دارند بحثی ست که در این جا نمی گنجد. نکته بعدی ترجمان واقعی معجزه است: معجزه در طبس و عملیات پنجه‌ی عقاب زمانی رخ داد که مردم خواب بودند، اما خدا بیدار بود و آمریکایی ها را به عجز کشاند. آنها که از سویی با بی‌تدبیری خود هلی‌کوپترهای کهنه را به عملیات فرستاده بودند زمینه را برای ایجاد نقص در عملیات ایجاد کرده بودند، به گونه‌ای که حتی یکی از هلی‌کوپترها از رساندن خود به طبس نیز ناتوان ماند و در میانه‌ی راه از ناو به طبس، در کرمان از حرکت بازماند! از سوی دیگر پره‌های عظیم این هلی‌کوپترها موقع برخواستن از سطح بیابان طبس با شن‌های روان آن، حجم عظیمی از شن را در هوا پراکندند که به دلیل ضعف هلی‌کوپتر و عدم دید مناسب خلبان، با ادوات دیگر تصادم و انفجار ایجاد گردید. این یعنی عدم آگاهی آنها از جغرافیای ایران و رقم خوردن معجزه، این یعنی غلبه شن بر هلی کوپتر های فرسوده و رقم خوردن معجزه. این بار بدون اینکه دریایی شکافته شود و آتشی به گلستان مبدل شود معجزه رخ داد. امام خمینی فرمودند: عامل این معجزه، خداوند و وسیله آن شن ها بودند. اما همان‌طور که عموم مردم ایران هنگام واقعه در صحرای طبس نبوده‌اند، حضرت امام نیز در آنجا حضور نداشتند. این برخی مسؤلین بودند که بنا بر نقل قول تعدادی از شاهدان عینی مبنی بر برخاستن شن‌ها به آسمان دلیل واقعه را شن‌ها اعلام کردند اما کارشناسان و بازرسان رسیدگی به پرونده این عملیات دلیل اولیه را عدم استفاده از هلی کوپترهای مجهز و مدرن اعلام کردند. آنها بر این باور بودند نا همخوانی پره های هلکوپترها با فضای بیابان مسبب این حادثه شده است. اذعان به این واقعیت کل معجزه را زیر سوال نمی برد بلکه نوع آن را از طوفان شن به بی تدبیری و بی فکری ارتش آمریکا که آن هم از سوی خداوند بوده تغییر می دهد. همانگونه که حضرت امام همواره بر این بی تدبیری و بی فکری آمریکا تأکید داشتند آنچنان که فرمودند:" آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند". خداوند خود در آیات قرآنی فرموده اند هرکس مکر کند، ما با مکر خود او را رسوا می کنیم، چرا که او بهترین مکر کننده است. و خدا نکند اهل رسانه که کارشان رسالتی است بس عظیم، دیدگاه گوساله پرستانه ای داشته باشند که افق دیدشان وسعتی تا نوک بینی شان را رصد می کند و این از اهل تفکر به دور که آخرین معجزه خداوند را در 1400 سال پیش جستجو کنند.

سلام
ممنون از تحلیل زیباتون کاش این تحلیل زیبا رو دکتر عباسی به همین نحو بیان میکردند.
البته این جمله حضرت امام رو فراموش نکنیم" شن ها مامور الهی بودند"
مشکل بنده این بود که دکتر عباسی گفتند طوفان شن رو ما در رسانه ها مطرح کردیم و آمریکائیها بر موج رسانه ای ما سوار شدند!!
منظور ایشون حضرت امام که نبودند پس این ما یعنی کیا؟

این عمار یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:48 ب.ظ

کل مطلب و نظرات شما رو خوندم ،هدف شما فقط اینه که اثبات کنید دکتر عباسی هم اشتباه میکنه و کورکورانه چشمتون رو به حقیقت بستید و این همه دوستان دلیل و شاهد اوردن و حتی برداشت های شما بنا به اکثر مخاطبین اشتباه و ناقصه و حتی معلومه نتونستید دقیق برنامه گوش بدید یا توجه کنید
فقط دوست دارید این حرفو به هر قیمتی اثبات کنید که دکتر عباسی باید تو این قضیه اشتباه کنه چون به نفع استکبار حرف زده ، تازه هیچ خبری که اونور نشده شما ها با این جنجالتون شاید راه رو به استکبار نشون بدید
پس بقول دوستمون تندیس باروت مرطوب حقتونه
اتقوا الله اتقوا الله

سلام از این که مطلب بنده رو خوندید متشکرم
بنده نسبت به دکتر عباسی ارادت داشته و دارم و لی قسم نخوردم که هرچه ایشان گفت سری به نشانه تائید تکان دهم و احسنتی از روی حیرت نثار تحلیلشان کنم
دکتر عباسی و هر عزیز دیگری هنگام صحبت از باور های اعتقادی مردم می بایست سنجیده صحبت کند البته اگر باور مردم خرافه بود باید برخورد کرد اما باور ملت ما بر طوفان شن باوری صحیح است که مورد تائید امام است.

محمود دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 06:55 ب.ظ

اول اینکه چرا مطالب با هم مخلوط میکنید مطالب که اصلا ربطی به هم ندارن
بعد هر دو حالت غیبت الهی نشون میده


بهتر شما کمی جلسات کلبه ببنید خط اخر توهین واضح بود.....

سلام منظور از غیبت الهی همان امداد الهی است؟
بله درست میگید کسی چه میداند شایبد برای به شکست کشاندن آن حمله هزاران امداد غیبی انجام گرفته باشد اما خود دکتر عباسی میدانند که نوع وارد شدن به بحث توسط ایشان اشتباه محض بود
خط آخر توهین بود؟ چرا؟ ایشون مگه علامه عباسی هستند که توصیه برای مطالعه دو کتاب توهین به ایشان باشد؟!

حسام شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:53 ق.ظ

سلام برادر
از پاسخ‌هایی که به پیام‌ها دادی مشخص است که سعی داری جانب انصاف را رعایت کنی. خوب الحمدلله. اما برای این‌که این انصاف بیشتر بشه لطفا یه زحمت بکش و به سایت kolbehkeramat.ir سر بزن. دور جدید سلسله جلسات کلاس‌های کلبه کرامت از سال 85 تا کنون در حال برگزاری است و تا هفته گذشته بیش از 420 جلسه از آنها تدریس شده است. این کلاس بزرگترین کرسی نظریه‌پردازی است که توسط ایشان برگزار میشه و به تبیین دانش دکترینولوژی پرداخته می‌شود. پاسخ به موضوعات روز ایران و جهان از منظر این دانش و این کرسی نیز انجام می‌گیرد. یادم است آن موقع که ایشان در مورد تمایز حکمت از فلسفه صحبت کردند رسانه‌ها چه کردند! کسانی که در بهترین حالت از فلسفه شاید فقط فلسفه اسلامی را می‌شناختند آن هم نه همه آن را. اما به راحتی به خود اجازه می‌دادند اعلام موضع کنند در حالی که از آن پشتوانه نظری خبری ندارند و تنها اعلام موضعی را در خبری چند خطی مطالعه کرده‌اند. در مورد این مساله خاص هم همین‌طور است. آخر معیار چیست؟ با چه معیاری تشخیص می‌دهیم که حرف ایشان با چنین پشتوانه نظری درست است یا خیر؟ اصلاً می‌دانیم که پشتوانه نظری این حرف دارد یا نه؟ به هر حال سری به آن سایت بزنید و برخی جلسات را نگاهی بیاندازید تا ببینید احیاناً 420 جلسه کرسی نظریه‌پردازی در این سطح یعنی چه. و آن وقت کمی با تأمل و تحقیق بیشتر حرف بزنیم و اجازه اظهار نظر به خود بدهیم. سپاس.

سلام به شما برادر عزیز
تمام صحبت ما این است که فرض کنیم هزاران دلیل برای شکست آمریکا در عملیات طبس وجود دارد دکتر عباسی جمله ای فرمودند که میهمان دیگر برنامه را نیز برآشفت ایشان فرمودند ما بحث طوفان شن را مطرح کردیم و آمریکا بر این موج سوار شد. ایشان مشخص کنند منظورشان از ما کیست؟ حضرت امام؟امت؟چه کسی؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:03 ق.ظ

بابا وا.. با.. این برداشتی که شما کردید اشتباه بوده چرا این همه ادم این برداشتو نکردن الا شما
گاهی وقتا اگه ادم بگه اشتباه کردم هم خوب چیزیه چقدر غرور چقدر...

من به بزرداشت بقیه کاری ندارم مگه ما موظفیم برداشتمون رو با برداشت بقیه تطبیق بدیم؟
نه تنها من بلکه تعداد زیادی از دوستان و همکاران از نوع صحبت دکتر عباسی دلخور بودند و هستند.

فاطمه سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:39 ب.ظ

درود بر دکتر حسن عباسی

ما هم قبول داریم
درود بر دکتر حسن عباسی
اما دوستان چرا تا از یک نفر انتقادی می شود مریدانش شمشیر از رو می بندند که امان از تخریب امان از بی انصافی
دکتر حسن عباسی در آن برنامه زنده اشتباه کردند که نتیجه تحقیقات خودشون رو به مبتدیانه اعلام کردند

یلدا سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:41 ب.ظ

اگر مشخص شود که حرف آقای عباسی درست بوده است ، این جرأت را داری که حرفت را پس بگیری و یک مقاله در مورد آن بنویسی!

اون موقع یعنی حرف حضرت امام (ره) غلط بوده؟؟
همه حرف من اینه زمانی که جمله معروف حضرت امام تو اذهان مردمه که شن ها مامور الهی بودند دکتر عباسی یه دفعه میاد میگه نه این حرف و ما تو رسانه هامون زدیم و درست نیست!!

فائزه جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:00 ق.ظ

هم دکتر حسن عباسی و هم امام خمینی از ارزشمندان این سرزمین هستند. اصرار بر قرار دادن این دو بزرگوار در مقابل هم چه سودی برای شما دارد؟
در ضمن بهتر است ابتدا نظریات و تحقیقاتی که در این زمینه از سوی محققان صورت گرفته است و نیز سندهای این واقعه را بخوانید و بعد بر طبق آنها مقاله بنویسید. یک مقاله ی علمی. نه از روی احساسات. در ضمن در آن زمان این سندها هنوز رو نشده بود وگرنه امام خمینی هم همین نظر دکتر عباسی را داشتند.

دکتر عباسی و امام خمینی از ارزشمندان این سرزمین هستند!!!
یعنی برای اثبات حرف نسنجیده دکتر عباسی ایشان را در عرض حضرت امام قرار می دهید؟!
خداوند چشمان همه ما را شستشو دهد

تئوکرات جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 06:05 ب.ظ http://zhakhar.blogfa.com/post-281.aspx

واقعا برات متاسفم
توکی هستی که به حسن عباسی توهین کنی
تومثل یهودی های راهت طلبی میمونی که دوست دارن هی بگن خدا دربست در اختیار ما هستش
تو هیچ چیز از امداد غیبی سرت نمیشه
تو نمی خوای واقعیت رو ببینی و گزارشات تازه منتشر شده را بررسی کنی
به حضرت امام هم یه احمق هایی مثل شما گزارش میدادند دیگه
وگرنه اگر امام امروز این نتایج تحقیقات رو میدید قطعا نظر دیگری میداد
تو یه اخباری گر بی عقل هستی که دوست داری کاری انجام ندی تحقیقی نکنی چشماتو رو همچی ببندی و بگی خدا بود در حالی که اصلا شعور تشخیص دست خدا رو هم نداری

سلام من عبد حقیر خداوند متعال ، نامم نام رسول خدا و لقب پیامبر خداست. شغلم هم انتقاد به حرف های نسنجیده!
من به دکتر عباسی توهین نکردم ما اصلا اهل توهین نیستیم اما از نظردادن شما مشخصه کاملا اهل توهینی خدا با توهین کنندگان محشورتون کنه و تمامی اتهاماتی که زدید رو در پیشگاه خداوند عادل پاسخ گو باشید!

سمانه جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:29 ب.ظ

جلسه 425 کلبه کرامت را ببینید و به باخت خود در رابطه با حادثه طبس پی ببرید. البته اگر چشمان خود را بر روی حقیقت نبسته باشید.
والسلام

سلام
چشم میرم و میخونم
اما یعنی من اینقدر بزرگ شدم که با دکتر عباسی عزیز مسابقه برگزار کنم حتی اگر بازنده باشم؟؟
من عددی نیستم که با شاگردان ایشون در یک ردیف بشینم چه برسه به بحث و مسابقه
ایشون حرف نسنجیده ای در پیشگاه ملت زدند که من هم انتقاد کردم اگر هرکس دیگری هم این حرف های نسنجیده بزنند انتقاد خواهم کرد

فاطمه جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:18 ب.ظ

با سلام خدمت شما برادر عزیز:ببین باور کن امام خمینی (ره)اونقدر روشن فکر بودن که اگه اون زمان بهشون میگفتن که آقا تحقیقات نشون میده هلی کوپتر های آمریکا خراب بوده می پذیرفتن . بابا جان اون موقع به امام گفتن طوفان شده امام هم فرمودند شن ها مامور بودند.آخه عزیز من ,برادر من چرا اینقدر سطحی نگر هستید؟بابا جان زمان امام این همه آمریکایی ها کتاب ننوشته بودن راجع به اشتباهشون در طبس و الا امام چرا نباید این قضیه رو می پذیرفت؟در ضمن آقای دکتر عباسی برخلاف نظر شما با این تحقیقات اون هیبتی رو که آمریکا در اذهان مردم جهان و از جمله ایران پیدا کرده که مثلا :برنامه ریزی آمریکا بی نظیر و بدون نقصه,مگه میشه آمریکا اشتباه کنه و.....رو در هم شکستند.با سپاس.

با سلام خدمت شما خوهر عزیز
نگاه ما به حضرت امام و خلف برحقشون مثل شما نیست که اگر حرفی میزنند حتما یه عده بهشون یه چیزی گزارش کردن اونها هم میان در پیشگاه مردم میگن با این حرف شما که میتوان خدای نکرده تمامی موضع گیری های حضرت امام رو ناشی از القای اطرافیان دانست حضرت امام مواضع روشنی دارند که تمامی مواضع با آینده نگری و روشن بینی خاص حضرت بوده است.
لطفا یک تحقیق انجام شده توسط دکتر را بهانه حرف های ساده انگارانه نکنید.
در ضمن هیبت آمریکا سالها پیش در ویتنام شکست لازم نبود با تحقیقات دکتر عباسی بشکنه!

سینا حاجی خانی شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 07:57 ب.ظ http://foadname.mihanblog.com

واقعا برایتان متاسفم با ابن تحلیل آبکی واقعا

تئوکرات شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:25 ب.ظ

از نوشته ات خیلی عصبی شدم!
دکتر عباسی خیلی به گردن بچه حزب اللهی ها حق داره...
من به امام ره خیلی اعتقاد دارم؛خیلی
تو و هیچ کس دیگه نمیتونه مستندات اتفاق طبس رو رد کنه...
نمیشه گفت اونا خطا نکردن!نمیشه گفت اونا حماقت نکردن!
نمیشه که بذاریم تو ذهن جوون ها این ایده باشه که آمریکا یه نیروی شکست ناپذیره...
من اتفاق طبس رو تو وبلاگم از زبون بکویث شرح دادم.
منافاتی با تک جمله امام نداره!
که اگر داشت هرگز اونو تو وبم نمیذاشتم...هرگز
اما شما؛
احتمالا از سر اعتقاد به امام این مطلب رو نوشتی...
احتمالا احساس خطر کردی
اما ادبیاتت و مخصوصا عنوان مطلب اصلا در شان یک فرد حزب الهی نیست که فقط مستندات رو ارئه کرده و هدفی جز روشن کردن ما نداشته و خیلی خیلی بیشتر از من و تو به امام اعتقاد داره!
تمسخر این استاد بزرگوار،کاری بود که "شبکه من و تو" هم انجام داد...!

سلام
اینقدر که شما عصبی شدی بعید میدانم خود دکتر عباسی اصلا عصبی شده باشند.
ما نه توهین کردیم و نه حق دکتر عباسی رو برگردن خودمون منکر میشیم
مگه ما میگیم آمریکایی ها حماقت نمی کنند؟ دشمنان ما از احمق ترین ها هستند من هیچ مشکلی با این صحبت های دکتر ندارم فقط با این جمله ایشون مشکل دارم
" بحث طوفان شن را ما دررسانه ها مطرح کردیم و آمریکائیها بر موج ما سوار شدند!!"
ممکنه هزاران دلیل حماقت بار در این عملیات موجود باشد اما نوع صحبت دکتر عباسی انگونه بود که تنها دلیل همین بود که من میگم
خب ما میگیم نه دکتر ممکنه دلایل دیگه ای هم باشه
موفق باشید

امین شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 05:32 ب.ظ http://yare73.blogfa.com

سلام
از سعه صدرت در پاسخ به نظرات دیگران خوشم اومد
خدا خیرت بده- موفق باشید انشا الله

الهی...بصیرتی بیفزا که با آن به جنگ تزویر رویم

سینا شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 03:50 ب.ظ

از بیکار بودنت در جواب دادن به سوالات بدم اومد
موفق باشید

هههههههه لبخند برلبانمان نشاندی عزیز

سید مهدی میرحسینی دوشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 03:03 ب.ظ

سلام
لعنت به هر چی ادم کوته فکر به نظر بنده این تندیسو باید به اهداکنند گان ای تندیس داد چون این افراد در طی سی سال نه تنها هیچ گومه کمکی به انقلای وکشور نکرده بلکه همواره با این کوته نظریتون به انقلاب ضربه زدین خاک بر سرتون

سلام
یعنی باید تندیس خاک برسرارو بدن به ما؟؟
ماشاالله به ادب و شعورشما که انگار تو این سی سال تغییراتی نداشته البته ببخشید!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد