منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

گفتمان انقلاب گفتمان "ما" بودن است نه من بودن!

گفتمان انقلاب گفتمان "ما" بودن است نه من بودن! 

محمدحاشر  یزدانی

 بیش از یک هفته از آغاز تبلیغات ریاست جمهوری می گذرد و نامزدهای محترم حرارتشان جهت معرفی هرچه بیشتر خود بالا رفته و در برخی موارد به جیغ بنفش نزدیک شده است. فرصتی که صدا و سیما در اختیار نامزد ها گذاشته برای هرکدام از این عزیزان یک فرصت صلایی است و هرکدام تلاش میکنند تا نهایت استفاده را از فرصت در اختیار بکنند و مردم را با خود همسو و هم جهت کنند. تاثیر فوق العاده مناظرات تلویزیونی سال 88 در جذب آراء گسترده،باعث شده تا نامزدها تمامی تلاش خود و تیم و عقبه فکری را جمع کنند تا در این آوردگاهای رادیو تلوزیونی تکلیف را یکسره کنند.

لذا در روز های اخیر نوعی گفتمان غیر ارزشی به طور ناخوداگاه در اعلام مواضع و سخنرانی های این عزیزان دیده شده که باعث دلزدگی برخی حامیان فعلی شده است. کاندیداهای محترم توجه داشته باشند که مردم ما با دقت تمامی گفته ها و عمل ها و عکس العمل هارا مورد توجه قرار داده و اکثریت آنها در شب 24 خرداد تصمیم نهایی را می گیرند , و حتی برخی تا قبل از نوشتن نام نامزد مورد نظر خود روی برگه رای تردید دارند و در یک لحظه تصمیم نهایی را می گیرند. بنابراین خیلی به نظرسنجی های این سایت و اون سایت توجه نکرده و سعی کنند تا به گفتمان ارزشی و اخلاقی پایبند باشند.

برخی از این بزرگواران آنچنان بر طبل منم منم میکوبند که آدمی به یاد سوراخ آسمان و واشدنش می افتد. خوب نیست که انسان انقدر به خود مغرور باشد و سعی کند تمامی موفقیت های حوزه کاری خویش را در زمان تصدی مسئولیت به نام خود بداند و قدرت مدیریت خود را به رخ مردم بکشد.حضرت امام(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب هیچ جا و هیچ وقت صحبت از من نکرد و هرچه شده بود از خداوند و مردم میدانست. مدیر محترمی که سالها در کسوتی به این مردم خدمت کرده اگر برای رضای خدا بوده که انشاء الله بوده خداوند متعال خود به کارش برکت می دهد و ندای خدمت رسانی اش را نه تنها به تمامی اقصی نقاط ایران اسلامی بلکه سراسر جهان میرساند و نیازی نیست که هی بگوئیم من کردم ،من مدیریت کردم، من قول دادم ،من به وعده هایم عمل کردم ،من میتوانم ،من ثابت کردم ،من 100 روزه همه چیز را درست می کنم، من دوساله کشور را از این رو به اون رو میکنم، من دوروزه ارز رو میکنم دلاری یک تومان، من همون ساعت اول تورم رو از بین می برم، و هزار من و من... این روزها به مدد رسانه های گوناگون همه مردم میدانند کی کجاست و چکار می کند. پس در این آوردگاه مقدس که 8 عدد از نخبگان سیاسی ما تابلوی نظام مقدس ما شده اند باید در ورای هیاهو و اضطراب های ناشی از آن، مراقب رعایت اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی باشند چشمان مسلمانان جهان به این انتخابات است و در این انتخابات قطعا مواضع واظهارات نامزدها که همگی تائید شده شورای محترم نگهبان هستند نمایندگی از فرهنگ و اخلاق ملت عظیم ومسلمان ایران دارند که پرچم ولایت امیرالمومنین را به اهتزاز در آورده است.

گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان "ما"ست . گفتمان امام و امت، گفتمان همه باهم، گفتمان همه در کنارهم . در هیچ جای این گفتمان اثری از من و منیت وبه رخ کشیدن قابلیت های فردی نیست. گفتمان انقلاب اسلامی گفتمانی است که اتکا به ظرفیت تمامی آحاد جامعه دارد.گفتمانی که امروز دکتر جلیلی آن را نمایندگی می کند . هیچ گاه صحبت از این که من میتوانم ،من فلانم ،من بهمانم نیست اگر ظرفیت های بالقوه همه اقشار ملت با تکیه بر گفتمان انقلاب اسلامی احیا شود مدیرانی در این نظام ظهور می کنند که بدون جار زدن کارهای کرده و شایستگی هایی که داشته اند آنچنان تحولی ایجاد می کنند که تمامی زحمات حضرات من من گو در برابر اوج خدمات ایشان به چشم نیاید.

برادران،عزیزان،مدیران موفق،مدیران پرکار، مدیرانی که مثل شما نیست!،مدیرانی که اگر نبودید شاید کشور نمی دانست چه کند،کمی متواضع تر، کمی خاکی تر،اصلا محض ریا هم که شده کمی افتاده تر باشید.مردم عزیز ما بسیار مردم روشن و تیزبینی هستند.در برابر تکبر موضع میگیرند و خیلی به کسی که هی می گوید"من"روی خوش نشان نمی دهند مراقب باشید ممکن است ناگهان زحمات چندین و چند ساله تان به باد برود. و رایتان آنچنان کم شود که باورش برایتان ممکن نباشد. لا اقل خود نامزدها وارد مقوله من من نشوند و این وظیفه را برعهده ستاد ها بگذارند تا از وجنات و محسنات آقایان بگویند. این که کسی خودش بیاید و بگوید من اینچنین بودم من آنچنان بودم کمی توی ذوق می زند. به امید روزی که دوران منیت ها به پایان برسد و گفتمان انقلاب اسلامی در تمامی ارکان کشور جاری و ساری گردد.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:11 ب.ظ http://basnet.ir

با سلام خدمت شما بزرگوار گرامی

مطلب جنابعالی در تاریخ 9 خرداد بر روی سایت شبکه وبلاگی مجهاهدان مجازی قرار گرفت و هم اکنون قابل مشاهده در صفحه اول می باشد.

با تشکر
Basnet.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد