منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

درخواستی صریح از مردی ظریف!

توافق هسته ای امضاء شد و سران کشور های 3+3 با شعف و شادمانی یکدیگر را در آغوش گرفتند و لبخند های دیپلماتیک تیم مذاکره کننده ایران هم نشان از رضایت طرف ایرانی داشت. تحلیل ها و گفت و شنود ها درباره این توافق و مثبت و منفی بودنش و حاشیه های پر رنگ تر از متن و چه و چه را در هزاران هزار رسانه نوشتاری و دیداری بخوانید وببینید .ما در این یادداشت سوالی از دکتر ظریف مرد همیشه خندان دستگاه دیپلماسی کشور داریم.

جناب دکتر ظریف ضمن عرض خسته نباشید به خاطر برگزاری چندین نشست و مذاکره فشرده و رایزنی های گسترده جهت رسیدن به توافق هسته ای به عنوان یک جوان ایرانی سوالی از محضر شریف دارم. چون فیس بوک فیلتر است و دوست هم ندارم از فیلتر شکن استفاده کنم بنابراین در وبلاگ شخصی خودم این سوال را از حضرت عالی می پرسم....

آقای وزیر!

به عقیده بنده دولت های زور گو بعد از توافق اخیر در یک برنامه عظیم رسانه ای تمامی افکار عمومی جهان را هدایت کردند به این سمت که ایران به مدت 6 ماه می بایست راستی آزمائی شود و در این مدت تحت نظارت شدید، روزانه و مرتب بازرسان خواهد بود و اگر در این مدت 6 ماه که قابل تمدید هم می باشد(چرا؟؟) ایران خطائی کند تمامی شرایط برگشت پذیر خواهد بود.

اوباما و کری هم که 2ثانیه بعد از روبوسی های 3+3 با شما کاملا نشان دادند عجب انسان های شریف و متعهدی هستند.

پس تمامی افکار عمومی به این سمت هدایت شد که ایران کافی است 6 ماه به تعهدات خود عمل کند تا بتواند به صورت محدود اجازه غنی سازی داشته باشد. یعنی هر عقل کوچکی هم می فهمد که توپ در زمین ایران افتاده است نه یک توپ بلکه یک توپخانه .قدرت های استکباری و به قول رئیس جمهور اعتدال قدرت های جهانی به دلیل احتیاج به دیپلماسی عمومی، می بایست افکار عمومی را قانع کنند ایران کشوری است که تعهدی به توافق نامه های امضا شده ندارد.

بیائید فرض کنید دوماه از مهلت 6 ماهه گذشته است .....

 رئیس سازمان سیا در مصاحبه ای اعلام می کند:"متاسفانه تصاویر ماهواره ای نشان می دهند که ایران تحرکات مشکوکی را در اطراف سایت اراک آغاز کرده است."

جان کری : "ایران باید در باره اقدامات جدیدش در سایت اراک توضیح دهد."

سرکار خانم افخم سریع میان پشت تریبون : "هیچ گونه اقدام جدیدی در سایت اراک انجام نشده است و این سایت کاملا تعطیل است."

در همین حین سخنگوی کاخ سفید اعلام می کند: "به ایران هشدار می دهیم مراقب عواقب تخطی از توافق نامه امضا شده باشد."

 نخست وزیر سگ هار نجس منطقه:"همین امشب  به ایران حمله می کنیم."

شما تلفن رو بر می دارید زنگ می زنید به کری اما جواب نمیده

آمریکا تقاضای تشکیل جلسه شورای امنیت رو میدهد و اوباما پست تریبون وسط کاخ سفید ژست می گیرد و می گوید:"من متاسفم اعلام کنم که علی رغم همه تلاش های جامعه جهانی جهت رسیدن به یک توافق مثبت و نهایی ایران مفاد توافق نامه اولیه را نقض کرده و بنابراین من از کنگره می خواهم که تحریم های جدید را به تصویب برسانند. "

رئیس اتحادیه اروپا: " اتحادیه جلسه اضطراری جهت بررسی نحوه پاسخ مناسب به اقدام  ایران را برگزار میکند "

در همین اوضاع جناب روحانی در مراسم تودیع و معارفه سه هزارمین مدیر دولت اعتدال سخنرانی می کنند که" ایران هیچ برنامه جدیدی در اراک ندارد و این دروغی بیش نیست." شما هم که دیگر لبخند هایتان گم شده است هر 10 دقیقه با یک شبکه خارجی مصاحبه می کنید(به زبان انگلیسی) که

" تمامی بازرسان مقیم در ایران شاهدند که سایت اراک اصلا از درب ورودی تا درب خروجی پلمب شده است."

رئیس بازرسان هسته ای در بیانیه ای اعلام می کند:" ایران در چارچوب توافق نامه اولیه عمل کرده و تمامی مفاد را اجرا نموده است و شرایط را برای بازرسی های بازرسان کاملا مهیا کرده است اما در زمینه سایت اراک و ادعای آمریکا موضوع قابل بررسی است!"

شما با این که تازه کمر دردتون خوب شده چمدون هارو بر میداری و میری ژنو اما وزرای امور خارجه نمی آن. شما جلسه رو با معاون هاشون شروع می کنید. محکم فریاد میزنید:" آقا چرا میزنید زیرش؟ ما که خلافی نکردیم ."

اونها میگن "این که خلاف کردید یا نکردید رو ما تشخیص میدیم شما تحت نظارت کامل ما هستید."

 شما عصبانی میشی و از موضع عزت مدارانه فریاد میزنی که "یعنی چه به بزرگتراتون بگید بیان"

معاون ها با لبخند دیپلماتیک به شما نگاه می کنند.

و مدتی بعد جلسه شورای امنیت: قطعنامه جدید

"1.جامعه جهانی به دلیل تخطی ایران از توافق اولیه هسته ای تمامی تحریم های قبلی را به حالت اولیه برگردانده و تحریم های جدید را به مدت نامحدود اعمال می کند.

2.جامعه جهانی به آمریکا اجازه می دهد که هرگزینه ای که دلش خواست روی میز بگذارد!

3.ایران نه تنها تا مدت نامحدود حق فکر کردن به امور مرتبط به هسته،دانه ، مغز و ... را ندارد بلکه تمامی فعالیت هایی که منجر به کشف استعداد های درخشان در مهد کودک ها و پیش دبستانی هاست را متوقف کند.

4.مقامات ایرانی تا اطلاع ثانوی حق صحبت کردن به زبان شیرین انگلیسی را ندارند حتی شما دوست عزیز!

5. تمامی نخبگان ایرانی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا سریعا و بدون فوت وقت جهت بررسی های کارشناسی نامحدود به ایالات متحده اعزام شوند!

.

.

.

2120. باغبان ها،پارک بان ها وسرایداران ایرانی مشمول قانون عدم تعهد بیمه های خارجی می شوند!

..............................................................................................

 سوال : در چنین شرایطی ایران شکایت خود از چنین ظلم بزرگی را به کجا می برد؟؟ ما که بندی و یا کلمه ای و حتی حرفی برای پیشگیری از چنین شرایطی در توافق ندیدیم!

می دانم تمامی اتفاقاتی که در تخیل بنده شکل گرفته و در بالا آمده است فقط یک احتمال و غلو طنز گونه است اما می خواهم یک قول به من بدهید اگر چنین شرایطی پیش آمد که به عقیده من چندان بعید هم نیست؛ مرد و مردانه در برابر ملت شریف ایران به اشتباه خود در اعتماد به قدرت های استکبار جهانی اعتراف کنید و اعلام کنید که راهی جز مقاومت در برابر زیاده خواهی های قلدرهای جهانی نیست. و خواهشا  ژست فاتحانه نگیرید که ما ازاول می دانستیم و می خواستیم جامعه جهانی به حقانیت ما پی ببرد!

بعد چند صد نفر  ازجوانان اعتدالی دورتان جمع شوند و شعار بدهند" آفرین به هوشت   مداد بذار رو گوشت!"

نظرات 3 + ارسال نظر
کارشناس نظامی سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:14 ق.ظ

باسلام
اگر در این توافق طرف مقابل مواد این توافق را رعایت نکند طرف دیگر می تواند به نقطه اول بازگردد
یکی از مواردی که 1+5 از ایران خواسته است نقشه و توصیف کامل ساختمان های تاسیسات هسته ای کشور مان است؟؟؟؟؟؟؟
حال
اگر ما نقشه تمام ساختمان های هسته ای را به طرف مقابل دادیم! و بعد از مدتی 1+5 به توافقنامه ژنو پایدار نبود؟
و با توجه به اینکه اسرائل دائما تاسیسات هسته ای مارو تهدید می کند! آیا طرف مقابل در حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای از این نقشه ها استفاده نمی کنه؟؟؟؟؟؟
آیا درسته که تمام نقشه های ساختمانی و استحکامات را به طر ف مقابل دهیم؟؟؟؟؟
آمریکایی که به تروریسم های سوریه کمک اطلاعاتی و تسلیحاتی می کند جه تضمینی هست که این نقشه ها به تروریسم دولتی اسرائیل و.... ندهد؟؟؟؟
خودمان به دست خودمان به آمریکا و اسرائیل با تحویل این نقشه ها توصیه می کنیم که هر وفت صلاح داشتید حمله کنید کجای تاسیسات فوردو ونطنز حساسیت بیشتری دارد همانجا را بزنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نقد آزاد سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:18 ب.ظ http://www.naghdazad.blogfa.com

جالب بود...اینم یه نوع آینده نگریه...امیدوارم هیئت ایرانی هم فکر چنین حوادثی را کرده باشه...و امیدوارتر اینکه الخیر فی ما وقع باشه...
زیب نوشته بودید.قلمتان مستدام

عمارنامه سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 03:58 ب.ظ http://ammarname.ir

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/22954
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد