منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

واقعیات انتخابات ایران و ناراضیان از پیروزی احمدی‌نژاد

سایت تحلیلی مدیا مانیتورز بررسی کرد 
واقعیات انتخابات ایران و ناراضیان از پیروزی احمدی‌نژاد 

سایت تحلیلی مدیا مانیتورز در مقاله‌ای به بررسی ویژگی‌ها و واقعیات انتخابات ایران پرداخت و در ادامه طیف‌های ناراضی از انتخاب مجدد دکتر احمدی‌نژاد را برشمرد. 

 

سایت تحلیلی مدیا مانیتورز بررسی کرد
واقعیات انتخابات ایران و ناراضیان از پیروزی احمدی‌نژاد

سایت تحلیلی مدیا مانیتورز در مقاله‌ای به بررسی ویژگی‌ها و واقعیات انتخابات ایران پرداخت و در ادامه طیف‌های اراضی از انتخاب مجدد دکتر احمدی‌نژاد را برشمرد.

به گزارش رجانیوز، در این مقاله که با عنوان "اوباما بازنده انتخاب مجدد احمدی‌نژاد" منتشر شده، آمده است:

در طول تاریخ تا کنون هیچ انتخاباتی مثل انتخابات ریاست جمهوری ایران مورد توجه رسانه های غربی نبوده است. با انتخاب مجدد احمدی‌نژاد به‌عنوان رئیس‌جمهور توسط مردم ایران، رهبران کشورهای امریکا، فرانسه، انگلستان، آلمان و ایتالیا نشان دادند که از نتیجه این انتخابات ناراحت و ناخشنود هستند.

علت این همه هیاهوی کشورهای غربی چیست؟ چرا امریکا حتی در انتخابات پارلمان لبنان میلیاردها دلار برای کرایه هواپیماهای چارتر رایگان به‌منظور فراهم کردن سفر لبنانی‌های مقیم کشورهای کانادا و دیگر کشورهای جهان برای رأی دادن هزینه می‌کند؟

همه ما و رئیس‌جمهور امریکا می دانیم که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2000 میلادی ایالات متحده تقلب شده بود. جورج بوش با این تقلب توانست بزرگ‌ترین پست این کشور را از آن خود کند و به میلیون‌ها نفر امریکایی گفت که این امر طی یک فرایند کاملاً دموکراتیک انجام شده است ولی به یاد نمی‌آوریم که اوباما هیچ صحبتی درمورد این تقلب کرده باشد.

حالا اجازه بدهید که چند واقعیت را در انتخابات ایران برشمریم:

1- سالهاست که به رهبری امریکا و اسرائیل جنگ سرد علیه ایران جریان دارد. با استفاده ازلابی‌های طرفدار اسرائیل در امریکا، بزرگ‌ترین ماشین تبلیغاتی رسانه‌های غربی علیه ایران بر افراشته است.

2- این انتخابات، دهمین انتخابت ریاست جمهوری در طول 30 سال گذشته جمهوری اسلامی ایران بوده است.

3- در طول این 30 سال، حداقل 30 انتخابات درسطوح بالا برگزار شده است.

4- در این 30 انتخابات گذشته، به‌طور میانگین بیش از 70 درصد از مردمی که شرایط رأی دادن را داشته‌اند، شرکت کرده‌اند که درمیان آن‌ها، جوانان و زنان نیز حضور داشته‌اند، این در حالی است که میانگین مشارکت در انتخابات در غرب کمتر از 60 درصد بوده است.

5- ایران براساسا همان سیستم سیاسی که در اولین انتخابات پس از انقلاب با رای حداکثری مردم در قانون اساسی گنجانیده شد، اداره می‌شود.

6- آمارها و نظرسنجی‌هایی که قبل از انتخابات توسط روزنامه واشنگتن پست انجام شده بود، نشان می داد که احمدی‌نژاد از نزدیک ترین رقیبش با نسبت دو به یک پیش است، یعنی از رقیب خود 2 برابر بیشتر رأی خواهد داشت. نتایج نظرسنجی‌های ایرانی نیز همین امر را تأیید می‌کرد.

7- امریکا امیدوار بود که کسی غیر از احمدی‌نژاد برنده انتخابات باشد، زیرا منتخب جدید به‌علت تازه‌کار بودن از قدرت مذاکره‌کنندگی ضعیف‌تری برخوردار خواهد بود.

8- احمدی‌نژاد اولین رئیس‌جمهور ایرانی است که توانست رابطه نزدیکی با مستضعفین جامعه برقرار کند.

9- احمدی‌نژاد با وجود تحریم‌های اعمال شده توسط امریکا توانست اقتصاد ایران را در منطقه بعد از اسرائیل و ترکیه به رتبه سوم برساند.

10- در طول 4 سال گذشته احمدی‌نژاد توانست به راحتی برنامه انرژی هسته ای، تکنولوژی ماهواره، رابطه با چین و روسیه و پروژه های زیرساختی و دفاعی را به حد بالایی ارتقاء دهد و در این امورات به پیشرفت‌های مهمی دست پیدا کند.

اما سؤال این است که چه کسانی در میان ایرانیان با این نتایج موافق نیستند و احساس ناراحتی می‌کنند؟ مطمئناً آنها متعلق به یکی از این گروه‌ها هستند:

1- ایرانیانی که از اندیشه جمهوری اسلامی و یا سبک و سیاق ایرانی متنفرند.

2- ایرانیانی که تصور می کنند اگر احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور نباشد، امریکا نسبت به کشور آنها مهربان‌تر و دلسوزتر است.

3- طبقه اشراف و ثروتمندانی که با سیاست‌های عدالت‌خواهانه احمدی‌نژاد مشکل دارند.

4- جوانان ایرانی که تقلید از غرب را با استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی مدرن قبول دارند.

5- سیاست‌مردان مدافع افرادی که احمدی‌نژاد در مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری اخیر از تلویزیون آن‌ها را به‌شدت مورد انتقاد خود قرار داد.

به گفته احمدی‌نژاد در اولین کنفرانس خبری‌اش پس از انتخابات، "انتخابات کاملاً آزاد برگزار شد و هیچ مدرکی دال بر اینکه تقلبی صورت گرفته باشد، دیده نشده است و این خیلی مضحک است که بازنده انتخابات ادعا کند که اکثریت آرا متعلق به وی بوده است، این واقعاً بی‌معنی و غیرمعقول است."

انتخاب مجدد احمدی‌نژاد آزمونی بود برای سیاست خارجی اعمال شده اوباما، اما وی بازنده میدان این انتخابات بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد