منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

تا قطره آخر

 

 

 

 امروز سوار ماشین شدم برم بیرون. اما چراغ قشنگ و خوشرنگ بنزین روشن شد.سهمیه بهار رو هم که همون فروردین تموم کردم .پس رفتم کلی عرق ریختم و کارگری کردم !تا پول یه باک بنزین رو در آوردم و رفتم پمپ بنزین...

سه تا ماشین به موازات من در حال پر کردن باک های گرسنه که سیرمونی هم ندارند بودند. اما صحنه پرشدن باک ها اونقدر برام جالب بود که گفتم بیام براتون تعریف کنم. حالشو ببرید

نفر اول 40 لیتر ریخت تو حلقوم یه پژو دقیقا 40 لیتر بعد نازل رو چند بار آروم آروم به دهنه باک زد تا اخرین قطرات رو هم حروم نکنه.

دومی هم همینطور البته اون 12 لیتر ریخت تو شکم پراید نقره ایش البته یکی دو قطره ریخت رو زمین آنچنان با حسرت نیگاه کرد بهشون و آهی کشید.

سومی نمیدونم چند لیتر زد اما اونقدر با وسواس قطرات انتهایی نازل رو توی دهانه باک میریخت که گفتم الانه که  نازل رو لیس بزنه! 

به صورت فلش بک رفتم  حوالی سال های 80 تا 84.... دینگ 

بنده خدا نازل رو گذاشته بود تو دهنه باک ، باک پر شده بود و داشت سر ریز میکرد آروم آروم رفت سمت نازل و اون روقطع کرد فکر کنم یه دو لیتری حروم شد.

اون یکی که اصلا انگار دهانه باک رو همیشه با بنزین میشوره

  گفتم:خب دست و صورتتم بشور داداش

گفت:چیه پولشو میدم!!

گفتم: ببخشید! 

 یه هو از فلش بک پریدم بیرون یه موتوری جلوم وایساده بود.

یه گردنبند نفره تو گردنش .دور تا دور بازو هاشم نوشته بود : 

سلطان وفا مادر، عشق دل ما خاله ، آشپز ماهر عمه،  در حسرت دختر دایی

گفتم :جانم داداش

گفت دااشم یه لیتر بنزین به ما میدی من کارتم خالیه

نیگاش کردم... 

 فکر کنم انگشترای دستش روی هم 10 تا باک بنزین بود.

گفتم یعنی 400 تومن پول تو جیبت نیست که نخواهی به هر کسی رو بزنی؟!

یه اخمی کردو رفت! 

 البته زیر لبش نفرین کرد اما نه منو فکر کنم طراحان سهمیه بندی بنزین رو

اما خدارو شکر که بالاخره فعلا در مورد بنزین مردم ما فهمیدند که بابا  درست مصرف کنید . 

درسته اوایل طرح  بعضیا کلی غر زدند و خیلی ها همین الانم غر میزنند اما اکثرمون معترفیم که واقعا داشتیم سرمایه دهها نسل بعد رو خودخواهانه با سرعت نورحروم میکردیم.

اما آب خیلی گرانبها تره یه فکری برا اون کنیم...

نظرات 9 + ارسال نظر
فرشید سه‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:55 ب.ظ http://www.ghoroobsard.blogfa.com

سلام
وبلاگ زیبایی دارید
به منم سر بزنید
ممنون

مسلم سه‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:56 ب.ظ http://moslem6868.blogfa.com

دم احمدی نژاد گرم که جلوی این اسراف کاریها رو گرفت

ذهن زیبا چهارشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:27 ق.ظ http://zm66g.iranblog.com/

سلام.
احسنت. زیبا نگاشتید.
یاعلی

مریم چهارشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:09 ق.ظ

انشاا... با هدفمند کردن یارانه ها این مشکل هم حل میشه, فقط بدیش به اینه که معلوم میشه ما ایرانی ها تا زور بالا سرمون نباشه درست نمیشیم

همت چهارشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:41 ق.ظ http://heyatonline.blogfa.com

نه تو رو خدا آب نه

شیما پنج‌شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:51 ق.ظ

اینو کاملا موافقم که مردم بنزین رو خیلی اسراف میکردند اما به نظرم یکم کمه! سهمیه رو میگم
لطفا نگید که برای سفر درون شهری از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید چون شما شرایط همه رو نمیدونید از جمله خود من!

اما حرفتون کاملا درسته مردم به همون یه قطره هم با حسرت نگاه میکنن
تیزبینانه بود
یاحق

میثم پنج‌شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:42 ب.ظ

عنوان تا قطره اخر رو که دیدم فکر کردم در مورد شهادت یا سوم خرداد هست ولی بازم حال کردم

رضا شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:31 ب.ظ

اگه یه کار درست تو این مملکت انجام شده همین سهمیه بندی بنزین بوده!
چه معنی داره ما اندازه یه کشوری با چند برابر جمعیت ما سوخت مصرف کنیم؟
ان شا الله برق و اب و گاز هم سهمیه بندی بشه شاید ما ایرانی ها آدم بشیم و دست از اسراف برداریم.

[ بدون نام ] یکشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:46 ق.ظ

سلام
تازه من دیدم بعضیها نمی ذارن بوی بنزین هم حدر بره هی باک را بو می کنن !!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد