منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

هم خط مشخص است و هم نشان!

اصولا خط و نشان کشیدن با تهدید کردن تفاوت فاحشی دارد و با دخالت کردن درامور که دیگر به هیچ وجه جور در نمی آید به نظر می آید این کلمه از سری کلمات هنری است به معنای ترسیم خط و نشان همانطور که از معنی آن مشخص است. احتمالا سالها پیش لات و لوت های گلو بندک این کلمه را دزدیده و در محاورات خود به کار برده اند.

اما به قول دکتر نیما افشار اساسا! این کلمه همچین کلمه بدی نیست. اگر بخواهیم منصفانه این کلمه را به چالش ادبی کشیده و معنی و تفسیر کنیم میتوان گفت که خط و نشان کشیدن به معنی تعیین حد و حدود، مشخص کردن مرز و مسیر ، محدوده اختیارات و یا حقوق است. به طور مثال وقتی موجر برای مستاجر خط و نشان میکشد یعنی یک سری از وظایف مستاجرو حقوق خود را یادآوری میکند. و هنگامی که پلیس برای اراذل و اوباش و متجاوزین خط و نشان میکشد یعنی حقوق جامعه را به هنجار شکنان یادآوری کرده تذکر و اخطار شدید میدهد که مبادا از این خط و نشان تجاوز شود.

اما اگر دزدی و یا تبهکاری و یا کلاهبرداری فردی عادی را تهدید کند این دیگر خط و نشان کشیدن نیست بلکه همان تهدید،زور گیری و یا باج خواهی است.

تا اینجای بحث فهمیدیم احتمالا کسی که خط و نشان میکشد حق و حقوقی را یادآوری میکند و کسی که موردخط و نشان کشیدن قرار می گیرد قطعا حق و حقوقی را زیر پا گذاشته است.

و باز هم اساسا!  این کلمه را میبایست با توجه به مرجع خط و نشان کشاننده توجیه و تفسیر کرد. اگر مرجع مورد نظر در محدوده اختیارات و وظایف ذاتی نشان هایی را مشخص کرده و خطوط رسیدن به این نشان ها را ترسیم  کرده و کسانی که از این خطوط تخطی نموده و گمراه شده اند را معرفی نماید این معنی درست و صحیح خط و نشان کشیدن است و دیگر هیاهوی دزدان و غارتگران و براندازان و چه و چه معنایی ندارد.

اما اگر کسی که هیچ مرجعی نیست و جامعه و ملت به هیچ عنوان وام دار او و دارو دسته اش نیستند و اصلا هیچی نیست بیاید و برای شرکت در انتخابات خط و نشان بکشد این دیگر میشود باج خواهی و از این قبیل حرف ها...

سروصداهای اخیر باج خواهان و باج گیران  در پی صحبت هایی سردار فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجیز گویی های برادر رئیس جمهور سابق و متهم کردن ارزشی ترین نهاد انقلاب اسلامی به خط و نشان کشیدن برای اصلاح طلبان علت نگارش این یادداشت شد.

باید به نائب رئیس مجلس پر افتخار ششم!  و دبیر کل سابق حزب منحله و برانداز مشارکت متذکر شد که:

آقا رضا... عنایت داشته باشند  وقتی گروهی یا حزبی نشان را گم میکند و بی سروپاها را نشان خود میکند و خط را عوضی میرود تا جایی که نه آبرویی برای خود میگذارد و نه برای مریدانش، باید برایش خط و نشان کشید تا دوباره یادش بیاید چه بوده و چه شده .

آقا رضا... توجه داشته باشند که "اگر سپاه نبود کشور نبود" معنای این جمله حضرت امام را در بحران هایی که مجلس ششم و دولت اصلاحات بر گرده نظام تحمیل کرد کاملا درک کردیم فتنه 78 و 88 اوج تعبیر این جمله امام است و آقایان خوب میدانند.حضوربا بصیرت سپاه در تمامی میادین نبرد   آنچنان عرصه را بر برخی جنابان تنگ کرده که شب در آروزی ضربه به این نهاد بزرگ میخوابند خوابی که تعبیر نخواهد شد.

آقا رضا....  به یاد بیاورند که زمان کری خواندن دوم خرداد دوستان و همفکرانشان و خود جنابشان چه خط و نشان هایی که برای نظام اسلامی از تریبون شرم آور ترین مجلس انقلاب اسلامی کشیده نشد. و آقایان ککشان هم نگزید! و آنچنان با تازیانه های جنگ روانی ،فرزندان سبزپوش ملت را آماج حملات خود قرار داده بودند که تاریخ انقلاب شرم دارد از ننوشت خیانت هایی عالی جنابان

آقا رضا.... بدانند که سپاه با تمام قدرت در برابر انحراف ها می ایستد نشان را مشخص میکند و خط را و اگر کسی راه را گم کرده بود ،برایش ترسیم میکند که خط این است و نشان این .

همه بدانند که در انقلاب اسلامی ما نشان مشخص است و خط هم معلوم و اگر کسی و حزبی و گروهی و دفتری و بیتی و هرچه و هرچه از خط و نشان دور شود خود را به نابودی سپرده و اما اگرهمین ها که نام بردم در برابر خط بایستند و یا برای جامعه خط و نشان دیگری ترسیم کنند ملت و فرزندان ملت هم خطشان را پاک میکند و هم نشانشان را.

نظرات 3 + ارسال نظر
سجاد ده شیری شنبه 25 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 05:20 ب.ظ http://no1.pelakweb.ir

سلام
برادر سایز فونت مطلب زیادی چشم رو اذیت میکنه...

سیدعشقی دوشنبه 27 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:11 ب.ظ http://www.seyed332ht.blogfa.com


حرفهایم را تعبیر می کنی
سکوتم را تفسیر
دیروزم را فراموش
فردایم را پیشگوئی

......

یونس کجوری سه‌شنبه 28 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:14 ق.ظ

جناب آقای خط کش ونشان کش.درود خدا بر تو باشد برادر محترم وبزرگوار.آنچه که نوشتی را امروز ۲۸تیر ۹۰خواندم.در همه کشورهائی که به آزادی رسیدند نیروهای مسلح را از آمدن به میدان سیاست برحذر می دارند اما د رکشور ما اشتباه مهلک نویسندگان قانون اساسی باعث شد نیروهای مسلح در همه ارکان کشور حضور داشته و دارند.بهزبان یدیگر اگر از روزگار مادها سران نظامی عشایر سیاستمداران ایرانی می شدند واسمشان رااز ایلخان به شاه کشور تغییر م یدادند با انقلاب اسلامی ما شاهد یک حکومت نظامی اعلام نشده ولی اعمال شده هستیم.بسیج ادارات بسیج کارگری بسیج کارمندی بسیج دانشجوئی بسیج دانش آموزی بسیج فرهنگی همه وهمه نشانگر نظامی شدن کشور است.اشتباه اصلاح طلبان این است که حرف می زنند بهترین طریق سکوت مطلق رسانه ای آنان است تا مردم شلاق حکومت نظامی را احساس کنند. بنابر این حق با شماست.شگفت این است که دنیا دارد از حکومت ها ینظامی فاصله می گیرد ولی شما دارید حکومت نظامی راترویج میکنید و از آن دفاع م یکنید.خوشحال می شوم جوابم را بدهید.برادر بزرگوار بسیجی و یا هرچی.زندهباد آزادی

سلام دوست گرامی که مورد خط و نشان قرار گرفته و روح بزرگت در قفس نظامیون از زمان ماد ها تا کنون فرصت پرواز نداشته!
به وبلاگ ما خوش آمدید باز هم سر بزنید
نظر شما را 29 تیر خواندم امیدوارم جوابتان را در مرداد بخوانم!
به امید سربلندی ایران اسلامی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد