منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

یادمان باشد که خرمشهر را خدا آزاد کرد...

                                

 

پرواز نماینده تکنولوژی روز و پیشرفته آمریکا در مرزهای ایران و عملیات فوق العاده نیروهای مسلح در کنترل ، هدایت و دستیابی به پهباد RQ170 شوک عظیمی به غرب و متحدانش وارد کرد. مقامات کاخ سفید تا چند روز زبانشان لال و چشمانشان وق زده بود و شبانه روز کل مرزهای افغانستان را شخم زدند تا لاشه پهبادشان را بیابند تا نخواهند باور کنند که RQ به دست ایران اسلامی افتاده است اما نمایش پهباد توسط خبرگزاری های ایران آب سردی بود بر هیمنه پوشالی غرب. و دوست و دشمن به اقتدار ایران اعتراف کردند.

این روزها خبرگزاری ها پرشده از تحلیل هایی در باب نحوه کنترل و هدایت این پهباد توسط کارشاناسان ایرانی و تسلط  آنها بر  جنگ الکترونیک .این که چه شدو چگونه شد و چطور شد همه و همه از اسرار امنیتی و نظامی نیروهای مسلح است که گوشه ای از این عملیات غرور آفرین توسط فرماندهان محترم سپاه پاسداران تشریح شده است همه جا صحبت از مهارت، اقتدار، تخصص، کاربلدی و دانش نیروهای خودی در این عملیات است. کسانی که اظهار نظر می نمایند قدرت ایران را در جنگ الکترونیک به رخ می کشند و غره می شوند البته غرور هم دارد. غروری مقدس از قدرت اسلام .

اما در تمامی صحبت ها و تحلیل هایی که این روزها شنیده ، دیده و خوانده ام  شاید نکته مهمی به تغافل سپرده شده باشد. این نکته را با یادآوری تاریخی یک خاطره خوش بیان می کنم.

پس از مطالعات عظیم اطلاعاتی ، عملیاتی ، شناسایی و انجام  عملیات گسترده  و غرور آفرین بیت المقدس و همکاری دوشادوش ارتش و سپاه خرمشهر در سوم خرداد  1361آزاد شد. 

 

                       

گزارش ها مرتب و کامل خدمت حضرت امام فرستاده می شد و ایشان در جریان کلیه مراحل عملیات و پیروزی های مقدماتی و گسترده نیروهای سپاه اسلام و رشادت ها و ایثارگری های فراوان ایشان قرار داشتند.

خرمشهر آزاد شد. وهمه چشم به دهان امام امت. کارشناسان نظامی گزارشی مفصل از ابتکارها ، نبوغ ها و تلاشهای زائد الوصف نیروهای خودی خدمت امام  ارائه داده بودند  . همه منتظر تا ببینند امام چگونه این عملیات عظیم و بزرگ را که جهان نیروهای ایرانی را بواسطه آن ستود توصیف می کند و چگونه رشادت های نیروهای مسلح را برای مردم بازگو می کند. لب های امام امت باز شد و در و گوهری ناشی از عمق اتکای ایشان به ذات مقدس الهی بیرون ریخت : " خرمشهر را خدا آزاد کرد". و این یعنی همه چیز. هرچه می کنیم و خواهیم کرد از ذات مقدس خدای متعال است و ما خود وسیله ایم همه چیز از آن اوست و اگر نباشد عنایت و امدادش، نیست خواهیم شد . امام امت درسی بزرگ به تک تک آحاد جامعه داد که در سرمستی ناشی از غرور پیروزی یادمان نرود که همه چیز از آن خداست . در همه پیروزی ها و موفقیت هایی که به فضل خدا امروز و آینده به آن دست می یابیم بدانیم که هرچه می کنیم از خداست و ما تنها وسیله ایم. ما وظیفه داریم که مهارت و تخصص خویش را افزایش دهیم و به قله های علم و دانش دست یازیم اما اوست که کار را به کمال می رساند و اوست که یاری می کند. 

  پهباد آمریکایی با تلاش تحسین برانگیز کارشناسان نظامی کشورمان به غنیمت گرفته شد اما به خواست خداوند و امداد او و لطف بی نهایتش به مردم این دیار اسلامی. مبادا حتی به اندازه ذره ای فکر کنیم که ما هم برای خودمان کسی هستیم.  هرچه هست اوست و هرچه داریم از اوست.پهباد را نشاندیم فقط و فقط به یاری خدا و توکل به او، استکبار را به زانو در می آوریم فقط و فقط به یاری خدا و توکل بر او، پرچم اسلام را در بلندترین قله های جهان به اهتزاز در خواهیم آورد ، فقط و فقط به یاری خدا و توکل بر او.

نظرات 2 + ارسال نظر
فطرس چهارشنبه 30 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:02 ق.ظ

وَأَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُؤْمِنِینَ ....

محمد رضا باغبانی شنبه 10 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:36 ب.ظ http://azmastkebarmast.mihanblog.com

به نام خدا، اللهم عجل لولیک الفرج،سلام
از این که مطلب مرا خواندید و نقد کردید، متشکرم.
قبول دارم؛ این مقدمه خیلی ضعیف است. فقط می خواستم آن نوشته برادر بیات را در وبلاگم بیاورم، چون خیلی خوب است و حیف است هر سال تازه نشود.
متشکرم
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد