منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

ملاک چه کسی بودن افراد است!

مناظره دکتر خباز و دکتر زاکانی نکات بسیار شنیدنی و دیدنی داشت. جملات بسیار زیبایی از دکتر خباز به عنوان قاموس اصلاح طلبی شنیده شد که لبخند ملیحی برلبان خیلی هامان نقش  بست و کمی حیرت کردیم که این جریانات اصلاح طلبی که دکتر خباز می فرمایند عجب جریانات خوب ، مودب ،جوانمرد،بزرگوار، اهل عقل و منطقی هستند که نگو.

یکی از این اصول مورد احترام اصلاحات " احترام به رقیب  بود"واقعا این اصل رو با تمام وجود رقبای این جریان درک کرده اند و به آن معترفند. یعنی در دوران 8 ساله اصلاحات آنقدر این بروبچه های دوم خرداد به رقیب احترام گذاشتند که همه رو تو رودربایستی گذاشتند و رفتند یادشون پررهرو و گرامی باد!

یک نمونه اش رو دکتر زاکانی گفتند مربوط به عدم تائید اعتبار نامه دکتر حداد عادل که دکتر حداد واقعا شرمنده اینهمه بزرگواری و کرامت و عزت نفس دوم خردادی هاشد و ازخجالت موهاش سپید گشت.

مورد بعدی بالا و پائین شدن آراء رقیب دیروز و رفیق امروزشان جناب هاشمی رفسنجانیدر انتخابات مجلس ششم بود که اینقدر به این رقیب احترام گذاشتند و هی بین ردیف 29 و 30 بالاو پائینش کردند که بنده خدا رفت استعفا داد.

قضیه ترور حجاریان،پروژه نوارسازان،فتنه 78،لوایح دوقلو،انتخابات مجلس هفتم و خیلی موارد دیگر از کارنامه حیرت انگیز اصلاح طلبان در احترام به رقیب و آشنایی با قواعد مردم سالاری و احترام به رای مردم دارد.درحالی که اصولگرایان از همان بدو تولد مدام به این رقیب بی حرمتی کردند و شانش را زیرپا گذاشتند. به طور مثال مجلس پنجم با نهایت بیرحمی و دور از ادب به همه وزرای پیشنهادی رئیس جمهور اصلاحات رای اعتماد داد. کیهان  در اقدامی خلاف ادب هنگام پیروزی ایشان تیتر درشت زد"صد شکر که این آمد و صد حیف که ان رفت و پیروزی سید محمد خاتمی را تبریک گفت. در حالی که اصلاح طلبان با رعایت کامل حقوق رقیب  سوم تیر 84در وسط صفحه با کادری بسیار کوچک نوشتند "احمدی نژاد رئیس جمهور شد"

برادران اصولگرا کمی در پای درس اساتید اصلاح طلب مشق ادب کنند ادب سیاسی ادب جمعی تا کی این همه بی ادبی به کجاچنین شتابان مگر نمیدانید که ادب مرد به از دولت اوست؟!

اصولگرایان در نهایت بی احترامی به رقیب هرجا که مردم به رقیبشان اقبال کرده اند با روی خوش پذیرفته و ضمن تبریک گفتن به پیروز عرصه را برای واگذاری میدان به رقیب آماده کرده اند . درحالی که جریان مظلوم اصلاحات هرجا که مردم  به آنها گفتند نه! ضمن رعایت ادب و احترام به رقیب مردم را قابلمه به دستان ، گرسنگان ، ارتش سیب زمینی، ساندیس خوران و دارای شعور پائین خوانده است!

اگر مرد رندی در دفتر حضرت امام(ره) تعداد جر زدن های حضرات(بخوانید احترام به رقیب) را در میدان های رقابت با رقیب، در گوشه ای از دیوار خط کشیده بود به گمانم آن دیوار به صفحه بزرگ شطرنج تبدیل شده بود برای موزه عبرت !

همه این ها به کنار، نکته جالبی که دکتر خباز به آن اشاره کردند و اتفاقا نکته بسیار مهمی برای تحلیل گران کنش ها و واکنش های اصلاح طلبان است این جمله قصار است که "ملاک چه کسی بودن افراد "است. هنگامی که در آیتم میان برنامه واژه انتخابات آزاد مطرح شد و فرمایشات حضرت امام خامنه ای (مدظله) پخش شد و اعتراض دکتر زاکانی به عملکرد برخی آقایان در تکرار این واژه را در پی داشت دکتر خباز فرمودند ما باید ببینیم این جمله را چه کسی به کار می برد اگر فردی است که از بزرگان انقلاب است خب از سر دلسوزی است!

به قول نزار قطری مداح عراقی عجبا واعجبا !

عجبا واعجبا از این نوع نگاه ،خدا عاقبتمان را ختم به خیر کند با این نوع نگاه به هیچ عنوان نمیتوان بصیر بود.در مثال جای مناقشه نیست پس می توان گفت کسانی که در جنگ جمل شرکت نکردند قطعا از طرفداران این جمله قصار بودند چون یک طرف امیرالمومنین(ع)  را می دیدند و طرف دیگر ام المومنین را،  تکلیف چه بود؟

برادر من، نماینده من، دکتر من، عزیز من ملاک شناخت خود حق است ببین حق در کدام سوست و باطل کدام سو از قدیم و ندیم گفتن حرف حق رو از بچه بشنو  یعنی از اون قدیما میدونستن حرف باید حق باشه تا پذیرفته بشه نه این که فقط گوینده اش آدم گنده ای باشه تازه اون آدم گنده بیاد و دقیقا جمله رمز دشمن رو هی تکرار کنه از سر دلسوزی! اما این نکته جالب بود که البته پاشنه آشیل اصلاحات هم هست این که ملاک چه کسی بودن افراد است! اصلاحات حاضر به مقابله جدی و محکم با به خطا رفتگان حوزه خویش نیست و این رودوبایستی های جناحی اصلاحات را میرانده است حال چه جناب خباز از این که بگویند اصلاحات مرده است ناراحت شود و چه عین خیالش نباشد!

نظرات 5 + ارسال نظر
مهدی کوچک زاده جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:47 ق.ظ http://kouchakzadeh.blogfa.com

سلام
یرحمکم الله احسنت

[ بدون نام ] جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:03 ب.ظ

آقای حداد با ابطال رای آقای دیگر وارد آن مجلس شد.خر خودتی عین من ودیگران

سلام. شما که دیگه آخر اصلاح طلبانی هم به رقیب احترام گذاشتی هم به خودت!

انتظارمهدوی دوشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:16 ب.ظ http://dardmand1376.mihanblog.com

سلام دوست عزیز
وبلاگ فوق العاده ای داری؛اگه دوس داشتی به منم سربزن واگه مایل بودی تابوسیله تبادل لینک قدم محکمتری درجهت رضای مولای غریبمان برداریم
یاحق

بنیامین سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:18 ق.ظ http://nosubmit.blogfa.com


با سلام
به وبلاگ حامیان دولت ولایی نیز سر بزنید. مطالب ما را با دقت بخوانید و نظر دهید. در صورت تمایل به همکاری و حمایت سایبری از گفتمان و عملکرد دولت، به ما اطلاع دهید. به امید پیروزی حق بر باطل
برادر عزیز از صداوسیما تعجبم کینم که تریبون خود را به راحتی در اختیار این جریان دورغنی قرار میدهد. از راست سنتی در تعجب باشید که به این دروغگویان نامه می نویسند و دعوت به همدلی! میکنن. از امثال قالیباف- لاریجانی- باهنر و.... اعتراض کنید. از سایتهای امنیتی شکایت کنید که به اینها تریبون میدهند و به اینا میگن اصلاح طلب و به حامیان دولت میگویند منحرف!. از کسانی شکایت داشته باش که میخواهند 2 قطبی چپ و راست کماکان باقی بماند

دانشجو یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:23 ق.ظ

واقعا که ما همگی تا اخر عمر شرمنده عزیزان مظلوم اصلاح طلب هستیم!!!!!خدا کند ما را حلال کنند اگر در انتخابات اینده هم بخواهیم بصیر باشیم و یه انها رای ندهیم!خب کم عقل هستیم دیگر!چاره ای نیست!انشاالله که میبخشند!نبخشیدند هم شیشه مغازه ها و اتوبوسهای واحد و مسجدها و حسینیه ها و عکس شهدا و امام و بانک ها و و بچه بسیجیها جهت خرد شدن و اتش زدن موجود میباشد!!!!!!خلاصه که ما همه جوره نادمیم و شرمنده!
مطلب بسیار عالی بود یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد