منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

تشکر ویژه معاونت قراردادهای خارجی حکومت قاجار از دکتر عارف


روزنامه بهار که توسط نزدیکان دکتر عارف اداره می شود در پیشنهادی که شاید تا کنون خودشان هم نمیدانند چطور به ذهنشان آمده است فرمودند: "ایران حق هسته‌ای خود را اعمال نکند و به غرب امتیاز بدهد و هیچ امتیازی هم نخواهد؛ اسم این ایده "ابتکارِ یک جانبهِ تعاملیِ خردگرا"ست."

با مطرح شدن این ایده ار منورالفکران اصلاح طلب، هیاهویی در عالم سیاست و حتی تاریخ برپا شده است. فارغ از واکنش هایی که از تمامی شخصیت های موثر در این حوزه شنیده شد .این روز ها تلکسی به واحد مرکزی خبر وبلاگ ما رسید که ما را نیز در حیرت فرو برد. در زیر متن کامل آن به عرض می رسد:


از  معاونت قرارداد های خارجی حکومت قاجاریه

 به روزنامه فخیمه و کامله بهار



استاد ارجمند جناب مستطاب دکتر عارف...


بسی جای خوش وقتی است که به عرض شریف برساند که خبر مرقومه چاپ شده در جریده  منسوب به شما

 به اعلی حضرتان پادشاهان قدر قدرت قاجار رسید و اشک شوقی ریختند و اظهار ملاطفت شدید فرمودند که به فرموده  عین عبارات ایشان به انضمام مقداری توتون و تنباکوی ایرانی با بسته بندی انگلیسی اصل  محضرتان ارسال می گردد:


                   

".... سالیان سال بود که ابتکار ما برای رهایی ازجنگ خانمان سوز روسیه تزاری ، توسط برخی کم سواد و بی تجربه به سخره گرفته میشد و قرار داد بزرگ ترکمان چای با آن همه مزایایی که برای ملت ایران داشت در اذهان آیندگان به خیانتی بزرگ مبدل شده بود. ما نیز که دستمان از دنیا کوتاه بود و در واقع نمیدانستیم چگونه رعیت را قانع کنیم که این کار ملوکانه به نفعتان بوده است. تا این که مرقومه حضرت عالی رسید.و برما واضح شد که عملکرد دولت ما در قرارداد های ترکمانچای و گلستان همان ابتکارِ یک جانبهِ تعاملیِ خردگرا بوده است که خودمان نمی دانستیم. ما در تعجبیم که عباس میرزا (فرزند ناخلفمان)چگونه با ابتکارِ یک جانبهِ تعاملیِ خردگرا مخالف بوده است؟ تا الان فکر می کردیم او درست می گفته و ما در اشتباه بودیم اما بعد از دیدن مرقومه منوره شما فهمیدیم عباس میرزا خائن و ما در خدمت مملکت بوده ایم.

لذا به منشی دربار دستور دادیم که هرچه سریع تر نام قرار داد های منعقد شده در دوران قاجار را تغییر دهد لذا زین پس

قرار داد ترکمان چای تغییر نام میدهد به : قرار داد ابتکارِ یک جانبهِ تعاملیِ خردگرا (1)

قرار داد گلستان تغییر نام میدهد به :ابتکارِ یک جانبهِ تعاملیِ خردگرا (2)

قرار داد انحصاری توتون و تنباکو تغییر نام میدهد به: ابتکارِ یک جانبهِ تعاملیِ خردگرا (3)

و قس علی هذا  

 گمان می بریم از این ابتکارات که فرمودید دو سه هزارتایی کرده باشیم. البته برای این تغییر نام ها اجازه و رخصت والا مقامان سفرای ممالک روس و بریتانیا نیز لازم بود که حضرات که در جوار ما ساکنند شفاها موافقت فرموده و برما مرحمت نمودند. لازم است بزودی دستبوسشان برویم. خواهشمند است شما که لطف و حسن ظنتان به ما ثابت شده دستور فرمائید در جریده خود این نام های جدید لحاظ تا تاریخ اصلاح شده و کمی از عذاب ما کاسته شود.مراتب تشکر تمامی پادشاهان قاجار را از حضرتعالی اعلام کرده و شما را به لقب  "تعامل الملک خردگرا" ملقب می نمائیم . باشد که در آینده نیز بتوانید سایر نقطه هایی که در تاریخ حکومت ما سیاه بوده با ابتکارات خود به نقطه ای روشن مبدل سازید.

 با درود فراوان، اعلی حضرتان دوزخ مکان شاهان قاجار


می دانم که ممکن است سندیت این نامه مورد اشکال باشد اما بالاخره سند است دیگر سند هم که رو شد دیگه روشده حالا تا بیان تکذیب کنن اثر شو گذاشته دیگه مگه نه؟ برادرای اصلاح طلب استاد رو کردن این جور سندا هستند دیگه ....

نظرات 6 + ارسال نظر
نقد آزاد جمعه 8 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:20 ق.ظ http://www.naghdazad.blogfa.com

سلام اخوی....
یعنی عااااااااااااااااااااااالی بود.شدیدا لذت بردم...=))=))
به خصوص تیکه آخری که تیر خلاص نوشته بود...
یا علی

کاشانی دوشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:52 ق.ظ http://iranhami.blogfa.com

با سلام
یک سوال از کارشناسان سایت وزین شما داشتم: می خواستم بدونم بین حمله آمریکا و نتیجه انتخابات توی ایران چه رابطه ای برقراره و اگر هست چقدر تاثیر داشته است.
چون آقای مصلحی هم چند روز قبل گفت که آمریکا دقیقا از دو ماه قبل این سناریو را شروع کردند یعنی بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات ایران آمریکا جری شده و خیالش راحت شده شروع به عربده کشی می کند...
دیدم که برخی می گویند چون گروه جدید انفعالی عمل می کنند آمریکا با تجربه افغانستان می داند این گروه هیچ عکس العملی نشان نمی دهد بنابر این ایران را از این فرایند به عنوان مانع اصلی حذف کرده اند و فقط به فکر تطمیع روسیه و حمله نهایی افتادند ؛ چون قبلا می دانستند افرادی مانند جلیلی و احمدی نژاد حتما فعال برخورد می کنند بنابر این بعنوان یک مانع حساب می کردند...
نظر کارشناسان را در این رابطه می خواستم بدونم
ممنون

سلام علیکم
ممنون از حضور شما در وبلاگ بنده حقیر
من کارشناس مسائل سیاسی نیستم و طبیعتا اظهار نظر در حوزه ای که تخصص بنده نیست خیلی سنجیده نخواهد بود اما جهت احترام به حضرتعالی باید عرض کنم
اولا منش سیاسی آمریکا تابع هیچ منطقی نیست چون هیئت حاکمه آمریکا کاملا در برابر لابی های صهیونیست منفعل است و هرچه مورد رضایت آنان باشد انجام خواهد شد.
دوما دشمنان ما میدانند که ایران اسلامی در برابر بیگانگان یکدست و متحد خواهد ایستاد و این مورد ربطی به دولت هایی که در راس کار هستند نخواهد داشت.
سوما البته هستند عده ای از مزدوران داخلی که با توجه به شرایط جدید سیاسی تحلیل هایی را به اتاق فکر های آمریکایی ارائه می دهند که مردم ما ثابت کرده اند اینان همیشه معادلات را اشتباه حل میکنند.
بنابراین چه جلیلی باشد چه احمدی نژاد چه روحانی و چه عارف ما جوانان این وطن نمی گذاریم پرچم محبت امیرالمومنین بر زمین بیفتد حال به دشمنان بگو تا خبطی نمایند. این شعار نیست به مولا

tarahomiasl دوشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:42 ق.ظ http://www.tarahomiasl.ir

سلام دوست عزیز، بروزم با نیمه پنهان اعتدال:

آیا اعتدال میانه ای است بین حق و باطل یا وسط در بین افراط و تفریط؟! اگر اعتدال را حد وسط دانسته و چپ و راست آن را افراط و تفریط معرفی کنیم راه به خطا برده ایم! چرا که در این صورت حق را بر روی تعادل استوار کرده ایم، در حالی که این تعادل است که در کنار حق معنی می یابد، به سخن دیگر برای داشتن مَنشی به دور از افراط و تفریط، ابتدا باید حق را شناخته و نقاط افتراقش با باطل را مشخص نمائیم و سپس خط قرمز های آن را تبیین کنیم و بعدا قدم در وادی تعادل نهیم؛ در حالی که آن چه امروز مطرح می شود، دقیقا نقطه مقابل قضیه است، چرا که تعادل را به عنوان یک اصل تعریف می کنند و سپس حق را تنزیل کرده و با افکار مثلا معتدلانۀ خویش هم سطح می سازند، در نتیجه اعمال چنین رویکردی بخش کمی از حق با بخش زیادی از باطل مخلوط گشته و بر مبنای این تفسیر به رأی شیطانی از اعتدال مقوله ای شبیه نفاق مدرن شکل می گیرد...

http://www.tarahomiasl.ir/%D9%86%DB%8C%D9%85%D9%87-%D9%BE%D9%86%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%84-%DB%8C%DA%A9/

نقد آزاد پنج‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:21 ب.ظ http://www.naghdazad.blogfa.com

سلام آقای یزدانی.البته من یه کم موافقم با آقای مصلحی...سابقه نشون داده هر وقت توی ایران دولتی منفعل و دبنال آرامش و روابط صلح آمیز با آمریکا سرکار آمده(یا به خیال آنها اینطور آمده)نه فقط در ایران بلکه در کل تاریخ اسلام دشمنان در تصمیماتشان بر ضد مسلمانان جری تر می شوند.
راستی! یه پیشنهاد دوستانه: کتاب کربلامبارزه با پوچی ها را خوندید؟؟؟اگه نه حتما بخونیدش...

سلام دوست عزیز
بله ما که کلا با نظرات جناب مصلحی عزیز موافقیم. اما در شرایط سیاسی جدید اجازه بهره برداری دشمن از این شرایط را نمی دهیم و به همه کسانی که سعی دارند القا کنند دولت جدید کشور را دودستی تحویل دشمن خواهد داد اخطار می دهیم که نه این دولت و نه صد ها دولت مثل این دولت نا نفس جوانان غیور ایرانی است مجال تکرار ترکمنچای را نخواند داشت. بنابراین طبق دستور حضرت امام خامنه ای به دولت جدید کمک می کنیم تا در راه تعالی بخشیدن به ارزش های نظام موفق باشد.
(البته ناگفته نماند ما رای دهندگان به دکتر جلیلی از اعماق جان فریاد زدیم که مالک پشت خیمه معاویه است مردم عزیز شما را به خدا نگذارید مالک دوباره برگردد. اما برخی گفتند شاید هنوز برای یک سره کردن کار معاویه زود باشد و مالک دوباره برگشت!!)
ممنون از پیشنهاد کتاب حتما پیداش می کنم و میخونم به سایت شما هم سر میزنم اما نمی تونم نظر بگذارم نمی دونم مشکل از منه یا شما!!

basnet.ir سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 03:35 ب.ظ http://basnet.ir

با سلام و احترام،

مطلب جنابعالی در سایت شبکه وبلاگی مجاهدان مجازی منتشر گردید.

با تشکر
Basnet.ir

نقد آزاد پنج‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:47 ق.ظ http://www.naghdazad.blogfa.com

سلام.ممنون که سر میزنید.منم هربار سر میزنم و منتظر تراوشات جدید قلمتون هستم....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد