منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

منتظران

پویشی برای خواستن آمدنش

توافق کردیم که توافق کنیم!

بالاخره روز موعود آمدو انتظارهای ما به پایان رسید.پس از ساعت ها مذاکره و صد ها شام و نهارکاری و هزاران دلار دونه ای سه هزارتومن خرج هتل کوبورگ کردن  نتایج یک سال مذاکره دولت مشخص شد. توافق برای توافق!

نظرات شخصیت های سیاسی که به نوعی در توافق دخیل هستند در زیر آمده است:

جان کری :ما و ایران توافق کردیم که در یک سلسله مذاکرات فشرده توافق کنیم. توافق ما قطعا حول توافق خواهد بود و چیزی جز تلاش همه جانبه برای توافق نیست.من به باراک زنگ زدم و گفتم که توافق برای توافق بهترین راهبرد ماست.

کاترین اشتون:امید وارم تا همیشه این راهبرد توافق برای توافق ادامه داشته باشد.

دکتر ظریف:همین که قدرت های قدرتمند و قوی جهان مجبور به توافق برای توافق شدند برد برد ما تحقق یافت.

دکتر روحانی:ما به مردم قول داده بودیم که توافق کنیم و کردیم توافق برای توافق که دیگر نور علی نور است.

باراک اوباما:ببینید ما الان توافقی رو پذیرفتیم که توافق کنیم یعنی پیچ و مهره های هسته ای ایران را توافق کنیم . من فکر میکنم که توافق و توقف از یک ریشه هستند.

دکتر آشنا:از زمان خلقت آدم تا کنون همچین سیاست دقیق و هوشمندانه ای در هیچ نقطه زمین ندیدیم.

مهندس نعمت زاده:قیمت خودروها دقیق و کارشناسی است!

دکتر نوبخت:خدمت دوستان خوبم خبرنگاران عزیز و گرامی مودبانه عرض کنم که توافق برای توافق یک سیاست راهبردی و مبتکرانه است که به زودی آثارش رو در عبور از رکود خواهیم دید.

دکتر ابتکار:توافق انجام شده تاحدودی آلودگی هوای تهران را که در دولت گذشته عمدا و توسط شخص رئیس دولت ایجاد شده بود کاهش داده و احتمالا مردم ما مدت بیشتری زنده خواهند ماند.

 

نظرات 4 + ارسال نظر
سارا پنج‌شنبه 6 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 10:01 ق.ظ

خیلی خرین ...به همین خریت ادامه بدین چون با سر تو جهنمین..چی بردین از این همه عناد ؟

سلاموالله یادمه از قدیم میگفتن به کسی توهین نکن و تهمت نزن وگرنه با سر میری تو جهنم!!در جمله شما هم توهین به من شده هم تهمت زدید من راضی نیستم و قبل از رفتن به جهنم یا بهشت همدیگر را حتما زیارت خواهیم کرد.مطمئن باشید.اگر حرف های شما درمورد من درست باشد که هیچ ،اگر نبود خب حق با من است که جهنم یا بهشت شما را تعیین کنم!

شهروند شنبه 8 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 11:12 ق.ظ

اقای عزیز که خیلی عاشقانه و دلسوزانه مذاکرات را پیگیری کرده ای و نوشته ای مذاکره کردیم و توافق کردیم که توافق کنیم .
درود برشما .
شما می شه بفرمائید کلا از مذاکرات سیاسی چقدر شاخت دارید؟ چقدر به مذاکرات اشراف دارید که خیلی به راحتی می توانید آنالیز که چه عرض کنیم ، اظهار نظر می کنید. شما که حتما با مذاکره مشکل ندارید.؟ با تمدید ان هم مشکل ندارید ؟ دارید؟ راستی با مذاکره کنندگان چی ؟آیا با انها هم مشکل که ندارید ؟ انها را سرباز وطن که می دانید که جهت نظام مقدس جمهوری اسلامی زحمت می کشند و طبق مصالح نظام حرکت می کنند.که اگر خطوط قرمز عبور کرده بودند الان مورد اماج حملات بوده اند . که الحمدالله رهبر معظم انقلاب از مذاکره کنندگان حمایت کرده و با اصل توافق و تمدید ان هم مخالفتی نکردند. و مذاکره کنندگان را هم حمایت کردند.

حالا چی شده که شما به حالت قلم زدی ؟ تو 8سال دوره اقای جلیلی که مورد احترام من هم هستند ایا مذاکرات برای مذاکره کردن بود؟ . مذاکرات برای مکان مذاکرات بود؟حتی یک توافق و دستاوردی هم اگر داشت که من نمی دانم . انجام شد؟
شما نگاهت کلا به این دولت منفی هست ؟ . آیا مذاکرات اقای جلیلی را هم همین جور آنالیز می کردی یا نگاهت مثبت بود؟. آیا ان زمان هم در مورد بلیط هواپیما و دلار و ماموریت ها می نوشتی ؟ در مورد دستاوردهای مذاکرات دولت احمدی نژاد نوشتی ؟
نظر من در مورد اون هشت سال: سیاست ایران در طول مذاکرات ثابت بوده و این اقایان هم در راه مصالح نظام قدم برداشتند.

مصالح نظام دست مایه ظنز نشود بهتر نیست ؟ انتقاد شما به چیست ؟ به کدام قسمت است ؟ این که اقای ظریف جلوی دشمن ایستاد قابل ستایش نیست؟ سیاست جمهوری اسلامی ایران در برنامه هسته ای .مذاکره معقول هست یا نه ؟ شما می فرمائید مذاکره نکنند؟ اگر اقای ظریف ضعیف است ،شما چند نفر نام ببر که قوی تر باشند.

بهشت و جهنم هم با توجه اعمال مشخص می شود. این خانم هم نباید به کسی توهین کند . من نمی فهمم چرا ما ایرانی ها فقط به هم بلدیدیم توهین کنیم . تحمل همدیگر را نداریم . کی .کیه .برای چی باعث این معضل شده؟


خدا عاقبت همه را ختم به خیر کند. التماس دعا.

سلام برادرم ممنون از نگاه خیرخواهانه شما
این که خیلی از ما نسبت به کسانی که همفکرمان هستند نگاه مثبت اندیشانه و نسبت به مخالفینمان نگاه منفی گرایانه داسته باشیم فکر نکنم ایرادی داشته باشد.
بله بنده نسبت به این دولت حسن ظن ندارم و به اکثر اقداماتی که تاکنون انجام داده انتقاد دارم. خود رئیس جمهور فرمودند از نقد خوششان می آید ما هم میخواهیم کمی ایشان را قلقلک دهیم تا خستگی شان دربرود.
بنده هیچ سررشته ای ازمذاکره ندارم دیپلماسی هم بلد نیستم زبان انگلیسی را هم عمرا تا حد دکتر ظریف فول بلد باشم فقط میدانم آمریکا به هیچ عنوان استقلال مارا تاب نمی آورد هیچ وقت و هیچ گاه چه جلیلی فریادگر استقلال ما باشد چه ظریف.
ما مصالح نظام را مایه طنز نکردیم سیاست دولت را با قلم طنز نقد کردیم چیزی شبیه گل آقا البته بسیار مبتدی و مزخرف!
بهشت و جهنم را هم علاوه بر اعمال ،حق الناس هم مشخص میکند این خانم و امثالشان حق الناس برگردن خواهند داشت برادر من موفق باشید.

شهروند دوشنبه 10 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 07:39 ب.ظ

سلام .
اینکه ما به یک فرد مسلمان دیگری را حتی مخالف خودمان را با نگاه مفی گرایانه نگاه کنیم که فکر نکنم جالب باشد. نگاه منفی حتما باید دلیلی داشته باشد. (نظر حقیر بود)

اینکه شما به دولت جمهوری اسلامی ایران حسن ظن ندارید هم باز جالب است . چون اقای روحانی ریس جمهور ایران عزیزمان هست . درسته ؟

اما انتقاد بله می توانید داشته باشید.به شرط اینکه قلقلک شما حالت تمسخر نگیرد که معمولا به نظر حقیر می گیرد.

اینکه فرمودید از مذاکره سررشته ای ندارید اشکالی هم ندارد. اما دوست خوب شما که سر رشته ندارید چطور می نویسی توافق کردیم که توافق کنیم !

درضمن جواب سوالات را کامل ندادی ؟ در مورد نهار هتل و ماموریت ؟ خوب دوره اقا سعید فریادگر تو چادر می رفتند ؟ نهار املت و یا نون پنیر می خوردند؟
اون موقع ظنز می نوشتی در مورد مذاکره برای مذاکره ؟ مذارکره برمکان مذاکره ؟

اگر جواب بله باشه میشه منتقد منصف و الا حرفی ندارم

خدا اقای فومنی را هم رحمت کند

خدا همه ما را به سمت خودش کج کنه

سلام
چرا احتمال نمی دهید نگاه منفی بنده ممکن است دلیل موجهی داشته باشد؟
آیا مجبوریم به دولت ها حسن ظن داشته باشیم؟ البته بهتراست و پسندیده اما مجبور نیستیم. معمولا در اوایل کار دولت ها توصیه بزرگان این است که حسن ظن باشد اما وقتی در تمامی مبانی فلسفی و ماهوی ،فرهنگی،سیاسی کاملا روشی برخلاف آقایان میپسندیم و مسیرشان را مسیر غلطی میدانیم چگونه حسن ظن هم داشته باشیم؟
به دولت اصلاحات از همان روز اول سوءظن داشتم . البته دولت حناب روحانی با دولت اصلاحات خیلی فاصله دارد. اما در برخی خط و خطوط همان اشتباهات را تکرار میکند به خیال جذب آرای خاکستری همان اشتباهاتی که دوم خردادی ها مرتکب شدند. آرای خاکستری که همه به صندوق دکتر احمدی نژاد ریخت و دکتر معین هاج و واج به تماشا نشست.
دکتر روحانی رئیس جمهور ماست و مقام ایشان بسیار محترم است. ما به خود اجازه نمی دهیم در زمان سخنرانی ایشان عکسشان را آتش بزنیم.(سوزاندن عکس دکتر احمدی نژاد در دانشکاه تهران در حضور خودش در ماههای اول ریاست جمهوری)
رئیس جمهور مملکت در تریبون عمومی منتقدینش را بی سواد،بدون شناسنامه،افراطی،تندرو،اهل جهنم!،عصرحجری و... میخواند خالا یک قلقلک اذیتشان میکند خب بکند!
سررشته نداشتن یعنی من نمیتوانم جزء تیم مذاکره کننده باشم! نه این که حق اظهار نظر نداشته باشم مثل این که من بنویسم تورم کمرمان را شکست شما بگویی تو که اقتصاد نخواندی و شاخص های اقتصادی را نمی دانی حرف مفت نزن!
در دوره آقا سعید نمی دونم نون با چی چی می خوردند اما هتل کوبورگ هم نمی رفتند! البته اینها همه طنزه وگرنه این که دولت مردان کشور در هتل های مجلل جلسه بگذارند فی نفسه اشکالی ندارد چون شان دیپلمات کشورمان باید حفظ شود.
جوابمان خیر است چون در آن زمان یادداشتی در انتقاد به مذاکرات ننوشتم اما این دلیل نمی شود که چون اون موقع انتقاد نکردم الان هم نکنم . هرزمان احساس کنم فردی نیازمند انتقاد است وظیفه برادر مسلمان حکم میکند نقدش کنی
به هرحال از آشنایی با شما خوشوفت شدم. ان شاء الله دولت نصیب دوستان ما شد هر روز نقد کن و قلقلک بده یا علی

سعید یکشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 06:17 ق.ظ

دوست عزیز تو اگه کمی انصاف داشته باشی به کثافت کاریهایی که تو هشت سال ریاست احمدی نژاد با 800 میایارد در آمد نفتی و حمایت همه جانبه مجلس و رهبر و شورای نگهبان وکیهان وبسیج و قوه قضاییه و حاله نور.....داشته و مملکت رو به پرتگاه کشوند انتقاد میکردی .در ضمن اون کسی هم که عکس احمدی نژاد رو اتیش زد به 10سال زندان محکوم شد .

سلام دوست عزیز!
ببین دوست من به اعتقاد شما اون 8سال مملکت رفت به سمت پرتگاه به اعتقاد ما این سه سال داره میره به سمت پرتگاه خب نظراتمون متفاوته و برای هردومون محترم من نباید انتظار داشته باشم شما به دولتی که دوستش دارید و وقتی پیروز شد ریختید تو خیابون و شادی کردید انتقاد کنید.
اما وقتی دولتی که ما دوستش داشتیم پیروز شد کسی به ما اجازه شادی نداد مارو متهم کردید که یا تقلب کردیم یا قابلمه به دستان گشنه ای هستیم که شعور سیاسی نداریم!
لطفا شعبه دادگاهی که اون بابا رو به 10 سال زندان محکوم کرده و زندانی که ایشون الان اونجان رو حتما به من بگید تا از دکتر روحانی بخوایم علاوه بر سران فتنه ایشون رو هم آزاد کنه!!
4سال از وقت دولت احمدی نژاد به این گذشت که یه عده از خودراضی متوهم رو از تو خیابونا جمع کنه بگه عزیزای من مملکت فقط تهران نیست مردم ایران به احمدی نژاد رای دادن!
البته نه این که بخوام دفاع صد درصد کنم احمدی نژاد اگر درایت و تدبیر داشت سالیان سال اعتدالیون و معتدلیون و تعدیلیون و اصلاحیون خواب برگشت به قدرت رو میدیدند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد